تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 3:56
کد خبر : 11561

زنم را طلاق دادم و بعد برادر کوچکترم را کشتم! + عکس

زنم را طلاق دادم و بعد برادر کوچکترم را کشتم! + عکس

آفتاب‌‌نیوز : مهرداد ۵۶ ساله ۱۱سال قبل وقتی که  45 سال داشت یک ماه پس از جدایی از همسرش پدر و برادرش را با ضربه های چکش در خانه شان در منطقه پونک تهران کشت و گریخت. وی که ساعتی بعد بازداشت شده بود به قتل اعتراف کرد. مهرداد در تشیح جزییات ماجرا گفت: یک

آفتاب‌‌نیوز : مهرداد ۵۶ ساله ۱۱سال قبل وقتی که  45 سال داشت یک ماه پس از جدایی از همسرش پدر و برادرش را با ضربه های چکش در خانه شان در منطقه پونک تهران کشت و گریخت. وی که ساعتی بعد بازداشت شده بود به قتل اعتراف کرد.

مهرداد در تشیح جزییات ماجرا گفت: یک ماه بود که از همسرم جدا شده بودم. اما برگه وکالت نامه ای را که همسرم در محضر به من داده بود گم کرده بودم. به خاطر داشتم آخرین بار برگه وکالت نامه را در یک کتاب در کتابخانه گذاشته بودم اما هر چه دنبال او می گشتم برگه را پیدا نمی کردم.

زنم را طلاق دادم و بعد برادر کوچکترم را کشتم! + عکس

وی ادامه داد: چندین بار درباره برگه گمشده از برادر کوچکم مجید سوال کردم اما جواب سربالا داد. گمان می کردم برادرم برگه را برداشته است. این فکر لحظه ای مرا رها نمی کرد. تا اینکه یک شب وقتی که برادرم خواب بود با چکش بالای سرش رفتم و او را کشتم. همان موقع پدرم از سر و صدا بیدار شده بود که چند ضربه چکش هم به سر او زدم و فرار کردم اما چند ساعت بعد در حوالی خانه پدرم بازداشت شدم.

خواهر و برادرهای مهرداد به خاطر قتل برادرشان اعلام گذشت کردند و گفتند حاضر به قصاص وی نیستند. یک عمو و عمه او نیز به خاطر قتل پدر مهرداد رضایت دادند اما چون عموی بزرگ مهرداد حاضر به گذشت نشد قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند.

عدم پیگیری عموی بزرگ مهرداد و سایر اولیای دم ، باعث شد که این مرد ۱۱ سال در زندان بلاتکلیف بماند. تا اینکه با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید وی طبق ماده ۴۲۹ که در آن آمده است چنانچه صاحب حق قصاص بدون عذر موجه مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند دادگاه می تواند بعد از تعیین تعزیر و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تایید رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند وی نامه ای به دادگاه نوشت و درخواست کمک کرد. به این ترتیب مهرداد دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. وی گفت: ۱۱سال است که در زندان بلاتکلیف مانده ام. من از قضات تقاضا دارم به من کمک کنند تا زودتر یا اعدام شوم یا از زندان رهایی یابم.

وی درباره انگیزه جنایت گفت: من اشتباه کردم. فکر می کردم برگه وکالت نامه همسرم را برادرم پنهان کرده است اما بعد از قتل وقتی پلیس در خانه مان جست و جو کرد برگه را که زیر میز کتابخانه افتاده بود پیدا کرد. من واقعا از قتل پدر و برادرم پشیمانم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد