تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 10:19
کد خبر : 115159

شفافیت چالش مهم شوراهای در مازندران/ داوطلبان ساری و بابل زیرتیغ

شفافیت چالش مهم شوراهای در مازندران/ داوطلبان ساری و بابل زیرتیغ

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا آزمون ملی انتخابات باقی مانده، مردم مازندران از داوطلبان و نامزدهای نهاد و پارلمان محلی شورا درخواست دارند با پیوستن به چالش شایستگی، شفافیت و صداقت در عملکرد و رفتار خود را به اثبات برسانند. به تاکید آنان با توجه به بروز

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا آزمون ملی انتخابات باقی مانده، مردم مازندران از داوطلبان و نامزدهای نهاد و پارلمان محلی شورا درخواست دارند با پیوستن به چالش شایستگی، شفافیت و صداقت در عملکرد و رفتار خود را به اثبات برسانند.

به تاکید آنان با توجه به بروز تخلف در برخی شوراهای استان از جمله ساری و بابل، مردم مناطق مختلف استان از جمله مرکزنشینان از داوطلبان انتخابات درخواست دارند تا با پیوستن به چالش شایستگی و شفافیت، به این مطالبه عمومی پاسخ دهند.

یک شهروند ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر داشتن شفافیت و صداقت را از ویژگی‌های مهم برای نمایندگان مردم در پارلمان محلی شوراها یاد کرد و گفت: قطعاً تجربه تلخ گزینش برخی افراد که دچار فساد و انحراف شدند، در این دوره تکرار نخواهد شد.

حسین اکبری با اظهار اینکه عملکرد نمایندگان مردم در نهادهای محلی و کوچک نظیر شوراها برای زندگی افراد در محلات شهری و روستاها تأثیر مستقیم دارد، ادامه داد: همه باید برای گزینش افراد شایسته و صادق و پاکدست تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه امور شهری و روستایی را باید به دست افراد شایسته و پاک و متعهد بسپاریم، یادآور شد: شهر ساری با چالش‌های متعددی از جمله شهرفروشی و شفاف نبودن قراردادهای امور شهری و فساد اداری روبرو است و باید شوراهای آینده، افرادی دارای تخصص و تعهد باشند و عملکردشان را در قالب اتاق شیشه‌ای به مردم عرضه کنند.

شفافیت چالش مهم شوراهای در مازندران/ داوطلبان ساری و بابل زیرتیغ

باید شوراهای آینده، افرادی دارای تخصص و تعهد باشند و عملکردشان را در قالب اتاق شیشه‌ای به مردم عرضه کنند اهالی شهرهای بابل و بابلسر نیز که در دوره پنجم از نهاد مردمی شوراها زخم خورده‌اند، تاکید کردند: در دوره جدید، نهاد مردمی شورا را با افراد جوان، انقلابی و صالح واگذار خواهیم کرد تا شاهد حوادث تلخ گذشته در امور شهری نباشیم.

محمد اسدی یک مغازه دار بابلی با بیان اینکه عملکرد و رفتار برخی از اعضای شورا در گذشته، لکه ننگی بر پیشانی این نهاد مردمی بوده است، افزود: بی شک شفاف بودن داوطلبان از بدو کار سبب می‌شود تا مردم در انتخاب‌هایشان به درستی عمل کنند.

وی با عنوان اینکه متأسفانه برخی از افراد غیرمتخصص و کارنابلد برای انگیزه‌های سودجویی و شخصی در پی راه یافتن به نهاد مردمی شورا هستند، افزود: مردم باید با توجه به روزمه، سوابق و شفافیت نامزدها، برترین‌ها را برای امور شهری و روستایی انتخاب کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در تنویر افکار عمومی و معرفی نامزدهای شایسته به مردم مؤثر دانست و گفت: راه اندازی پویش‌هایی نظیر شایستگی و شفافیت و معرفی طرح‌ها و برنامه‌های داوطلبان، در شناخت بهتر مردم تأثیرگذار است.

عین‌اله طالبی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان رهبری دو بعد مهم انتخابات را داخلی و بین‌المللی برشمرد و گفت: انتخابات از منظر داخلی یک نوسازی و نفس تازه برای بخش اجرایی کشور و از منظر بین‌المللی نیز بیانگر اقتدار ملی است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه مردم قدرت خود را در انتخابات بروز می‌دهند، حضور پرشور مردم در انتخابات را تأیید مقبولیت نظام و تلاش برای استمرار نظام دانست و گفت: دشمنان با استفاده ابزاری از تحریم‌ها، مشکلات و کمبودها و بیماری کرونا درصدد خارج کردن مردم از صحنه انتخابات هستند و از دیگر سوی سعی دارند با بیان عقایدی همچون اینکه انتخابات از سلامت برخوردار نیست، آن را به حاشیه بکشند.

وی با اذعان بر اینکه در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که هیأت‌های اجرایی و نظارت از خود مردم باشند اما در ایران این امور مردمی است، گفت: همه کشور هدف‌شان بر این است تا یک انتخابات سالم برگزار کنند و حضور معتمدان برای تأیید صلاحیت‌ها و تعیین اعضای شعب و حضور هیأت‌های نظارت بر صلاحیت‌ها و در روز انتخابات حضور بازرسان، همه برای برگزاری یک انتخابات سالم و مردمی است و در شهرستان نیز، مطابق با روزشمار تمامی اقدامات منظم انجام می‌شود.

شفافیت چالش مهم شوراهای در مازندران/ داوطلبان ساری و بابل زیرتیغ

این مسئول به شفافیت مالی در دو حوزه اشاره کرد و افزود: شفافیت مالی باید هم در حوزه بررسی مالی این افراد پیش از انتخابات و هم، پس از گذراندن دوره عضویت در شورای آنها باشد.

شفافیت مالی باید هم در حوزه بررسی مالی این افراد پیش از انتخابات و هم، پس از گذراندن دوره عضویت در شورای آنها باشد

وی با بیان اینکه قدرت اگر مدیریت نشود، فسادآور است و بر اهمیت نظارت مردمی و نظارت دستگاه‌های ذیربط در این حوزه تأکید کرد و گفت: در صورت عدم چنین نظارتی احتمال ایجاد خطا وارد است.

فرماندار سوادکوه از جمله اهداف مردم در انتخاب عضو شورای شهر و روستا را خدمت رسانی، آبادانی، اصلاح ساختار شهر و روستا و اقدامات عمرانی برشمرد و با بیان اینکه مردم به دنبال فرد صالح، متخصص و دلسوز هستند تا اهدافشان محقق شود، بر اهمیت شفافیت عملکرد در رسیدن به این مهم تأکید کرد و افزود: عدم تحقق این امر، ایجاد نارضایتی از شورا و دهیار است و طبیعتاً عملکرد غلط هر مجموعه دولتی به عملکرد دولت و نظام برمی‌گردد.

وی با اشاره به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ات و پرونده‌های برخی شهرستان‌ها، شهرها و روستا از سوی دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضائی، بر لزوم افزایش حساسیت، نظارت و شفافیت عملکردها اشاره کرد و گفت: مردم نیز از عملکرد برخی از شورا و دهیاران اظهار نگرانی کردند و بهترین امر آن است که مردم انتخاب درستی کنند و این امر نیازمند شفافیت در عملکرد اس.

همچنین احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با بیان اینکه مردم باید با انتخاب گزینه‌های درست آینده و سرنوشت خود را به خوبی رقم زنند، گفت: کاندیداها با ایجاد شور انتخاباتی مردم را برای شرکت در انتخابات ترویج کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه شایستگی و شفافیت از جمله معیارهای انتخابات افراد اصلح است، افزود: داوطلبان باید برنامه‌های عملیاتی طرح کنند و از بیان وعده‌های غیرعملی پرهیز کنند.

وی اطلاع رسانی و شفاف سازی برای معرفی افراد صالح و دارای صلاحیت و شایستگی را از مهمترین وظایف رسانه‌ها برای انتخاب درست مردم بیان کرد.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما به آدرس azmaa.net چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر» را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد