تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 5:40
کد خبر : 11466

شکل گیری اولین شبکه فعالان فرهنگی در حج / یارگیری ها باید از حج انجام شود

شکل گیری اولین شبکه فعالان فرهنگی در حج / یارگیری ها باید از حج انجام شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ حجت الاسلام براتی دبیر مجمع جهانی فعالان انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای حج سال ۶۶، گفت: در سال ۶۶ جمعی از زائران خانه خدا در کنار زائران غیر ایرانی در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ حجت الاسلام براتی دبیر مجمع جهانی فعالان انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای حج سال ۶۶، گفت: در سال ۶۶ جمعی از زائران خانه خدا در کنار زائران غیر ایرانی در چنین زمانی در شهر مکه توسط گارد شاهنشاهی عربستان، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: حجاجی که در حال لبیک بودند، دعوت حق را لبیک گفتند و همه جرمشان این بود که در یک میدان  سیاسی و فرهنگی اعلام برائت از دشمنان شرکت کردند و شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل سر دادند.

 دبیر مجمع جهانی فعالان انقلاب اسلامی افزود: این حجاج توسط کسی به شهادت می رسند که خود را رهبر همه امت های اسلامی می داند در حالی که زائران ایرانی و غیر ایرانی که از کشورهایی مانند فلسطین حمایت می کنند را مظلومانه به قتل رسانند.

امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد

براتی با اشاره به لزوم مراسم برائت از مشرکین در کنار مراسم حج،  ابزار کرد: در زمان قبل از جاهلیت طواف خانه خدا انجام می شد ولی تفاوت آن با حج در زمان اسلام این است که شما علم و معرفت به امامتان پیدا کنید و امر به معروف و نهی از منکر نمایید؛ اسلام برای اعتلای کلام الله آمده است و بهشت را به دعا می دهند و بها آن مبارزه و کمک به خلق، مبارزه با کسانی که در دین خدا انحراف ایجاد می کنند.

دبیر مجمع جهانی فعالان انقلاب اسلامی عنوان کرد: زرسالاران و جریان تحریف گر دین چون از معارف عمیق دین بی بهره بودند برای حضور خود در قدرت، دین جدیدی تعریف کردند و در انقلاب ما هم مانند انقلاب پیامبر کودتا تکرار می شود تا جایی پیش می رود که ان را به خور جامعه می دهند و به خلافت معاویه و یزید تن می دهند.

وی بیان کرد: زمانی که امام حسین(ع ) حج را نیمه تمام رها می کند، چون به زور  می خواستند، بیعت بگیرند و حضرت گفت برای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم و از مشرکان برائت جست و اگر امروز ما این را فریاد نزنیم طواف ما با طواف عرب جاهلیت هیچ فرقی ندارد.

خروج سیاسی امام حسین(ع ) از حج برائت از مشرکین است

براتی اضافه کرد: اگر قرار باشد به فرمایش امام باقر(ع ) حج ما، حج زمان جاهلیت باشد که اصل یعنی برائت از مشرکین و امر به معروف و نهی از منکر را رها کرده و فرع یعنی بوسیدن در و دیوار کعبه را اصل قرار بدهیم، حج نیست.

وی تاکید کرد: اگر قرار است حضور ما در پیاده روی اربعین به تلاش جهانی برای رسیدن به عدالت و مبارزه با تبعیض نیانجامد، هیچ فایده ندارد؛ خروج سیاسی امام حسین(ع ) برائت از مشرکین است؛ همه این دین و مذهب سیاسی است.

 دبیر مجمع جهانی فعالان انقلاب اسلامی عنوان کرد: چرا جامعه اسلامی به حج می رود و باز افرادی مانند حسنی مبارک ها را به عنوان اولی العظم خود می پذیرند؛ اگر همه گرداگرد هم در حج جمع شوند، در همان سال فلسطین آزاد می شود.

براتی مطرح کرد: یکی از اقدامات ائمه در حاشیه حج این بود که یک شبکه از فعالان فرهنگی در حج شکل  می دادند و امروز نیز باید چنین شود و طرفدار آرمان قدس شریف شناسایی و یار انقلاب اسلامی در کشور های جهان باشد؛ یارگیری ها را باید در حج انجام دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد