تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 15:43
کد خبر : 114541

گزارش سردار شریفی از روند کاوش پیکر شهدای مدافع حرم

گزارش سردار شریفی از روند کاوش پیکر شهدای مدافع حرم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، همزمان با ایام شهادت شهید مدافع حرم حجت الاسلام مجید سلمانیان، سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه به همراه سرهنگ کیامرث منصوری جانشین ایثارگران سپاه در منزل این شهید حضور یافتند. در این دیدار سردار شریفی از روند تفحص

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، همزمان با ایام شهادت شهید مدافع حرم حجت الاسلام مجید سلمانیان، سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران سپاه به همراه سرهنگ کیامرث منصوری جانشین ایثارگران سپاه در منزل این شهید حضور یافتند.

در این دیدار سردار شریفی از روند تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در سوریه به خانواده شهید، به دغدغه مندی و پیگیری مستمر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به میهن اشاره کرد و گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره دغدغه بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرمی را که پیکرشان در سوریه بود را داشتند و شخصاً پیگیر این موضوع بودند تا هر چه سریعتر چشم انتظاری خانواده شهدا برای بازگشت پیکر عزیزشان به پایان برسد.

وی ادامه داد: بر همین اساس طی دستور شهید سلیمانی به ایثارگران سپاه برای شروع عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا، این اقدام به سرعت آغاز و به حمدالله تعداد بسیاری از پیکر شهدای مدافع حرم تفحص و به میهن بازگشت.

سردار شریفی با بیان اینکه شهید سلیمانی توجه ویژه ای به شهدای خان طومان داشتند و می گفتند تا زمانی که پیکر مطهر این شهدا به آغوش خانواده شان باز نگردد من روی رفتن به مازندران را ندارم، توضیح داد: توجه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به این موضوع به حدی بود که یک ساعت قبل از شهادتش دستور داده بود که بلافاصله بعد از آزادسازی خان طومان، عملیات تفحص و بازگشت پیکر مطهر شهدا انجام شود.

مسئول ایثارگران سپاه بیان کرد: پس از شهادت اسطوره ایثار و شهامت حاج قاسم سلیمانی و آزادسازی خان طومان، به لطف خدا و عنایت شهید سلیمانی، عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا آغاز شد و پیکر مطهر ۸ تن از شهدای خان طومان و شهید مجید سلمانیان تفحص و شناسایی شد و به آغوش خانواده بازگشت.

سردار شریفی ادامه داد: شهید سلمانیان با اینکه یک روحانی و مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلا در سوریه بود، اما سلاح در دست گرفت و در مبارزه با شقی ترین انسان های روی زمین به فیض عظمای شهادت نائل شد.

مسئول ایثارگران سپاه در پایان سخنانانشیادآور شد: به لطف خدا و عنایات شهدا و خصوصاً شهید سلیمانی بزودی پیکر مطهر شهدای مدافع حرمی که در سوریه باقی مانده است، به آغوش خانواده هایشان باز خواهد گشت.

در ادامه مادر شهید مدافع حرم مجید سلمانیان گفت: از شما سردار بزرگوار و تمامی همکارانتان برای اینکه چشم انتظاری چندین ساله ام را به پایان رساندید و جگرگوشه ام را به من بازگرداندید کمال سپاسگزاری را دارم و امیدوارم هیچ خانواده ای چشم انتظار بازگشت فرزندش نباشد.

مادر شهید سلمانیان با بیان ویژگی ها و خاطراتی از فرزند شهیدش،  افزود: چند روز پیش از انتشار خبر تفحص و شناسایی شهدا، خواب مجیدم را دیدم که به من گفت: «من در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام می‌آیم» و الحمدلله همان موقع هم آمد.

در پایان این دیدار ضمن ابلاغ سلام سرلشکر سلامی، لوح سپاسی از جانب فرمانده کل سپاه به خانواده شهید اهدا شد.

همچنین لباس شهید سلمانیان که همراه با پیکر مطهرش در سوریه تفحص و کشف شده بود به خانواده شهید تحویل داده شد.

شهید مدافع حرم حجت الاسلام مجید سلمانیان متولد سال ۱۳۶۷ در کرج بود. او از همان کودکی با مسائل ضداخلاقی مبارزه کرد تا اینکه در پایگاه بسیج فعالیتش را آغاز کرد.

سپس وارد حوزه امام جعفر صادق علیه السلام کرج شد و از سال دوم در حوزه علمیه قائم چیذر تهران درس خود را ادامه داد. سپس برای ادامه تحصیل به حوزه آیت الله بهجت در قم رفت و تا سطح ۴ دکترا پیش رفته و آن را به پایان رساند.

شهید سلمانیان که به عنوان مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلای استان مازندران در سوریه حضور یافت، در   اردیبهشت سال ۹۵ در تپه خالدیه به فیض شهادت نائل شد.

 تکفیری ها پس از متوجه شدن هویت وی، پیکر مطهرش را به زیتان منتقل کرده و پس از جدا کردن سر وی از بدنش، در دشتی به خاک سپرده بودند.

با حضور تیم تفحص شهدای ایثارگران سپاه در سوریه، پیکر مطهر این شهید تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد