تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 3:57
کد خبر : 11396

علما مرزداران اسلام هستند / فعالیت ۱۱۰ روحانی معمم در دامغان

علما مرزداران اسلام هستند / فعالیت ۱۱۰ روحانی معمم در دامغان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینیان شامگاه سه شنبه درمجمع علما و فضلای دامغان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان به میزبانی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به نقش و جایگاه علما در عصر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینیان شامگاه سه شنبه درمجمع علما و فضلای دامغان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان به میزبانی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به نقش و جایگاه علما در عصر غیبت پرداخت و افزود: اگر علما در این عصر نبودند همه مردم مرتد می شدند و آغاز فعالیت ایشان از سال ۲۵۶ هجری قمری باعث ترویج فرهنگ محبت اهل بیت ( ع )، نماز، خمس، حج و … در جامعه شد.

وی اضافه کرد: روحانیان پرچمداران ارتش تبلیغی اسلام هستند و علما به عنوان مرزداران اسلام باید هوشیار باشند تا شیاطین به درون این مرز ورود نکند.

امام جمعه دامغان یکی از وظایف علما و روحانیان را تلاش تببین و بیان ارزش‌های دینی در جامعه بیان و تصریح کرد: روحانیان راه عزت و سعادت مردم را با بیان معارف دینی و اسلامی هموار می کنند و در این راستا نقش بزرگی دارند.

حسینیان با اشاره به وجود ۱۱۰ روحانی معمم در دامغان اظهار داشت: در پنج حوزه علمیه برداران و خواهران دامغان یک هزار طلبه به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.

وی خاطر نشان کرد: دامغان ۵۳ مسجد فعال دارد و نماز جماعت ظهر و عصر در ادارات و نهادهای دولتی این شهرستان اقامه می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان با اشاره به وجود ۶۳۰ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده سرافراز در شهرستان افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۶ هزار رزمنده از دامغانی در مناطق جنگی و عملیات های مختلف حضور فعال داشته اند.

حسینیان گفت: ۲۵۰ طلبه و روحانی دامغانی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و کسب علوم دینی هستند و ۲۲ امام جمعه دامغانی در سنگر نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه در سراسر کشور حضور دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد