تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 15:08
کد خبر : 113945

احیای امر به معروف نیاز به فرهنگ سازی دارد

احیای امر به معروف نیاز به فرهنگ سازی دارد

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: برخی از منکرات در جامعه سبب می شود تا عفت عمومی خدشه دار شود، در این زمینه جایگاه قانون و نیز تکلیف اسلام در نحوه برخورد مشخص است. نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اظهارداشت : در تمام دنیا

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: برخی از منکرات در جامعه سبب می شود تا عفت عمومی خدشه دار شود، در این زمینه جایگاه قانون و نیز تکلیف اسلام در نحوه برخورد مشخص است.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اظهارداشت : در تمام دنیا و در جوامع متمدن هم پذیرفته نیست که هر فرد اجازه هر رفتار را داشته باشد و رفتارها در جامعه باید متناسب با هنجارها و قوانین باشد.

وی اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به فرهنگ سازی دارد، و  احیاء  این ۲ فریضه وظیفه تک تک افراد است،  اما تا زمانی که فرهنگ سازی  و آگاهی بخشی نباشد، کار پیش نمی رود. 

شجاعی درباره نگرانی ها از رعایت نشدن شئون اسلامی در دوچرخه سواری بانوان اظهار داشت: باید ابتدا زیرساخت ها در این زمینه مهیا شود، به عنوان مثال باید مکان مناسب برای دوچرخه سواری بانوان مشخص شود. 

استاندار خراسان شمالی گفت: در این زمینه تا یک ماه آتی فضای مناسب دوچرخه سواری بانوان در شهرستان های مختلف ایجاد شود. 
تشکیل شورای امر به معروف در دستگاههای اجرایی 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: باید برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شوراها در دستگاه های اجرایی تشکیل شود، تشکیل و راه اندازی این شورا کمک می کند که مشکلات در داخل مجموعه حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کار تصدی گری ندارد بلکه به عنوان بیدار باش و مانند یک دیده بان، جامعه را رصد می کند
این ستاد مشکلات و موارد را اطلاع رسانی می کند و دستگاه های اجرایی باید مصوبات این ستاد را اجرا کنندو

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج بی بند و باری و فرهنگ بی حجابی گفت: شاهد تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن هستیم،دشمن با ترویج بی حجابی، خانواده و بانوان جامعه ما را هدف گرفته است از این رو باید در این زمینه مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درباره گلایه ها از برخی مشکلات در دوچرخه سواری بانوان اظهار داشت: گرچه شاید دوچرخه سواری در قانون به مثابه جرم نباشد اما برخی رفتار ها که عفت عمومی جامعه را خدشه دار می کند جرم است و باید با آن برخورد شود. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد