تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 14:54
کد خبر : 113942

چند خبر کوتاه از استان یزد

چند خبر کوتاه از استان یزد

به گفته ابوالفضل نعیمی دهیار محمدآباد بخش مرکزی میبد، گنبد و فضای مسجدجامع این روستا که متعلق به قرن هفتم هجری قمری است به مرمت اساسی نیاز دارد. وی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد یادشده یکی از بناهای میراث فرهنگی شهرستان است و رمضان امسال مردم در آن نماز می خواندند. همچنین اصغر

به گفته ابوالفضل نعیمی دهیار محمدآباد بخش مرکزی میبد، گنبد و فضای مسجدجامع این روستا که متعلق به قرن هفتم هجری قمری است به مرمت اساسی نیاز دارد.

وی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد یادشده یکی از بناهای میراث فرهنگی شهرستان است و رمضان امسال مردم در آن نماز می خواندند.

همچنین اصغر کلانتر یکی از روستاییان محمدآباد گفت : قسمت هایی از مسجد به دلیل نبود در و پنجره در زیرخاک مدفون شد،  و حدود ۴۵ سال قبل مردم از پله پشت بام برای اقامه نماز وارد مسجد می شدند و به امامت محمدحسن آخوندی روحانی محل نماز اقامه می کردند.

وی افزود: به تدریج مردم خاک را از مسجد تخلیه و دری هم برای آن ساختند  و ۶ ماه قبل نیز راهرویی به داخل مسجد درست کردند.

به گفته وی هم اکنون سمت قبله و جنوب مسجد تا دیوار از حدود ۲۵۰ سال قبل زیرخاک است و فقط سمت شمال و شرق آن باز است و  نیاز به تعمیر اساسی برای خاک‌برداری و مرمت دارد.

شهرستان میبد شامل سه بخش ندوشن ، مرکزی و بفروئیه است و با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

 رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از اجرای طرح داوطلب کار در روستا برای خدمت رسانی به خانواده های نیازمند در امور  کشاورزی، دامداری، عمران و نظایر آن خبر داد و گفت : این طرح به همت داوطلبان خانه هلال در روستای ده جمال  اجرا شد.

حسن رضاپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار کرد: در اجرای طرح یادشده حدود ۲۰ نفر از داوطلبان و جوانان در کارهای کشاورزی به خصوص برداشت زیره سبز به روستاییان کمک کردند .

وی افزود: در اجرای این طرح داوطلبان در کارهای روزمره به کشاورزان سالمند در برداشت محصول کمک کردند.

وی با بیان اینکه این طرح برای چندمین سال متوالی در بهاباد اجرا می شود، اظهار کرد: امسال اعضای داوطلب در برداشت زیره سبز به خانواده ها کمک کردند و ترویج فرهنگ خدمت رسانی به روستاییان نیازمند کمک به خودکفایی است.

وی فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر را در ارایه خدمات متنوع اجتماعی به نیازمندان گسترده خواند و گفت: اجرای طرح داوطلب کار در روستا یکی از طرح های خوب در کمک به خانواده های نیازمند روستایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد شهر یزد قرار دارد.

یزد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:  نخستین جشنواره استانی تولیدات این سازمان با هدف ایجاد رقابت بین هنرمندان و ارتقای کیفی آثار برگزار می شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا عباس ملازینلی روز یکشنبه در نشستی افزود: با توجه به تولید آثار ارزشمند سازمان در سال های اخیر، برای فراهم کردن فرصت تماشای مجدد و ارزیابی کیفیت آثار، همچنین دریافت بازخوردهای مردمی ، برگزاری جشنواره در دستور کار قرار گرفت. 

وی اظهار داشت: این ایده از آنجایی شکل گرفت که انبوهی از محتواهای متنوع در حوزه ها و عرصه های مختلف آموزش شهروندی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی تولید شد که شهروندان موفق به تماشای همه‌ آنها نشدند.

وی ادامه داد: این آثار عمدتا به مناسبت یا بازه زمانی خاص، فقط یک بار در صفحه مجازی منتشر شد! از این رو در نظر است با برگزاری جشنواره، فرصت ویژه‌ای برای بازنگری و بازپخش آنها ایجاد شود در حالی که بسیاری از تولید آثار محدودیت زمانی برای انتشار ندارد.

معاون شهرداری یزد ادامه داد: از دیگر اهداف جشنواره،  ارزیابی کیفیت آثار هنرمندان و عوامل تولید با داوری متخصصان امر است،به این ترتیب هم هنرمندان به ارتقای کیفیت آثارشان توجه بیشتری بکنند و خود را برای عرضه آثار با کیفیت تر در سال های آینده آماده کنند.

وی افزود: برقراری ارتباط بهتر با مردم، لذت بردن آنها از تولیدات سازمان و  ارتقای ذائقه فرهنگی و هنری شهروندان از دیگر دستاوردهای جشنواره است.

 نخستین جشنواره تولیدات سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد قرار است از ۲۶ اردیبهشت به مدت یک ماه با پخش و ارایه آثار تولید شده از صفحه های مجازی یزد و کشور، برگزار و آثار برتر ۲۷ خردادماه معرفی می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد