تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 10:59
کد خبر : 113873

۱۶۷ پرونده طلاق در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

۱۶۷ پرونده طلاق در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

هادی صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد پرونده مربوط به پرونده‌های طلاق و درخواست عدم امکان سازش از سوی زوجین بوده که در نتیجه اقدامات صلحی شورای حل اختلاف از تشکیل پرونده‌های متعدد از جمله مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، ترک انفاق در محاکم و دادسراها جلوگیری شد. وی

هادی صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد پرونده مربوط به پرونده‌های طلاق و درخواست عدم امکان سازش از سوی زوجین بوده که در نتیجه اقدامات صلحی شورای حل اختلاف از تشکیل پرونده‌های متعدد از جمله مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، ترک انفاق در محاکم و دادسراها جلوگیری شد.

وی بیان کرد: در مجموع در راستای استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی با وساطت اعضای شعب صلحی شورای حل اختلاف طی این مدت ۵۰۰ فقره پرونده با موضوع دعاوی خانوادگی صلح و سازش حاصل شد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: شوراهای حل اختلاف از اجرای طرح هایی که منجر به افزایش صلح و سازش و ترویج  سنت حسنه عفو وگذشت به ویژه در پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده شده و مانع فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها می شود، حمایت می‌کند.

صمدی بیان کرد: یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است و توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای حفظ بنیان‌های خانواده و برقراری  آشتی بین زوجین را دو چندان می‌کند.

وی بیان داشت: برخی از زوجین با کوچکترین مرافعه، راهی مراجع قضایی می‌شوند، تا برای مشاجرات و اختلافات خود راه حلی بیابند که این فرایند در زندگی مشترک چندان پسندیده نیست و در روابط زوجین مصلحت غالب این است که  زوجین با حفظ خویشتنداری و دوری از شتابزدگی منشأ اختلافات فی مابین را شناسایی  نمایند و با کمک گرفتن از بزرگان خانواده و  ریش سفیدان راه حل مصالحه و سازش را در اولویت قرار دهند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حل و فصل ریشه ای اختلافات در دعاوی خانوادگی در اولویت این نهاد است، زیرا در صورت انجام صحیح این امر توسط شوراهای حل اختلاف بسیاری از دعاوی بعدی نشات یافته از اختلافات خانوادگی مثل طلاق، ترک انفاق، مطالبه مهریه، حضانت، مطالبه نفقه که سهم عمده‌ای از دعاوی را به خود اختصاص می‌دهد ، تشکیل نگردیده و از ورودی محاکم و دادسراها کاسته می‌شود. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد