تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 18:01
کد خبر : 113072

چگونه تجاوز صهیونیست‌ها منجر به استیصال آنها شد

چگونه تجاوز صهیونیست‌ها منجر به استیصال آنها شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد دور جدید انتفاضه و مقاومت مردم فسطین است. درگیری اخیر یکی از سنگین‌ترین درگیری‌های نظامی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر به شمار می رود، به طوری که از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد دور جدید انتفاضه و مقاومت مردم فسطین است. درگیری اخیر یکی از سنگین‌ترین درگیری‌های نظامی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر به شمار می رود، به طوری که از شامگاه دوشنبه تقریبا تمامی امور در بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی به حالت فلج درآمده است.

بحران اخیر از تجاوزگری و اصرار رژیم صهیونیستی به اخراج شماری از ساکنین فلسطینی محله «شیخ جراح» آغاز شد. پس از آن اقدامات تجاوزکارانه صهیونیستها به درگیری‌های وسیع در «حرم شریف» در شرق بیت‌المقدس منجر شد به طوری بیش دهها فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

خیزش مجدد فلسطینی‌ها در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه نگاه‌های جامعه جهانی را به سمت خود جلب کرده است. رژیم صهیونیستی در واکنش به این اعتراضات به روال سابق اقدامات خشونت آمیز را در قبال زنان و کودکان در پیش گرفته است اقداماتی که با واکنش‌های اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه و برخی کشورهای عربی مواجه شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت و گو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از آخرین وضعیت سرزمین‌های اشغالی و حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینی‌ها و مقاومت مردم فلسطین با هر چه در توان دارند، ارائه کرد و خواستار حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت مردم فلسطین شد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در این گفت و گو با اعلام مجدد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب و ددمنش صهیونیستی در حق مردم روزه دار فلسطین و همچنین حمله به مسجد الاقصی و شهید و زخمی کردن نمازگزاران بی‌دفاع، بر حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه مردم فلسطین و آرمان فلسطین تاکید کرد.

محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، با تکرار درخواست از جامعه جهانی برای کمک به فلسطینیان، جشن عید فطر را لغو کرده و دستور داده که پرچم فلسطین به نشان احترام به شهدای فلسطین به حالت نیمه افراشته درآید.

چندین شهر فلسطین اشغالی از جمله اللد، رهط و کفر قرع و عکا، رمله، طمره، یافا وام الفحم  نیز شامگاه سه شنبه ۲۱ اردیبهشت صحنه درگیری میان عرب‌ها و فلسطینیان با صهیونیست‌ها بود. تعداد راکت‌هایی که نیروهای مقاومت فلسطینی شلیک کرده‌اند، از صدها فروند فراتر رفته و ناکارآمدی گنبد ‌آهنین این رژیم بار دیگر به اثبات رسید.

شهردار شهر اللد در سرزمین‌های اشغالی خبر داد که کنترل این شهر کاملا از دست رفته و خیابان‌های شهر شاهد جنگ داخلی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها شده است. وی از نتانیاهو خواست ارتش را برای کنترل اوضاع به این شهر اعزام کند و به دنبال آن نتانیاهو اعلام کرد که در نشستی با وزیر جنگ و وزیر امنیت داخلی این رژیم توافق شده است که نیروهایی از گارد مرزی رژیم صهیونیستی به شهر اللد اعزام شوند.

ظریف روز سه‌شنبه با اشاره به حوادث فلسطین اشغالی در توییتی نوشت: “حمله به مسجد الاقصی و کشتن نمازگزاران و هتک حرمت مقدسات دینی، بزرگترین دلیل بر ماهیت نژادپرستانه و مجرمانه این رژیم غاصب است که همواره دلیل اساسی از بین رفتن امنیت و آرامش و ثبات در این منطقه بوده است. در اینجا تاکید می کنم تنها راه حل عادلانه قضیه فلسطین، ارجاع به اراده فرزندان واقعی این سرزمین و برگزاری همه‌پرسی است.”

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در توییتر نوشت: “تداوم حملات رژیم اسرائیلی به فلسطین به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی‌گناه منجر شده است. ماهیت نژادپرستانه رژیم آپارتاید به معنای غلبه ستمگری است. شورای امنیت نمی‌تواند نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشد و ایالات متحده باید به محافظت از اسرائیل در سازمان ملل پایان دهد.”

با تداوم درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس تا بامداد چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، گفته می‌شود ۳۵ نفر از جمله چند کودک در غزه و ۵ نفر در اسرائیل به شهادت رسیدند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از عملکرد نیروهای نظامی در مقابل مردم معترض و مظلوم فلسطینی دفاع کرده و گفته دولت او اجازه نمی‌دهد تا هیچ چیزی آرامش را برهم بزند.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در بیانیه‌ای مهم با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: درگیری‌های خشونت آمیزی که این روزها در مسجدالاقصی و سایر سرزمین‌های اشغالی مشاهده می شود، بدون شک، نمایانگر میزان صلابت فلسطینیان در رویارویی با اشغال وحشیانه و تجاوزات مداوم است، و نشان می‌دهد که فلسطینیان به هیچ قیمتی از حق خود بر سرزمین‌های غصب شده کوتاه نمی‌آیند هرچند که بهای این فداکاری گران باشد.

ظاهرا رژیم صهیونیستی دست به دامان مصر شده و از این کشور خواسته تا با میانجی‌گری، گروه مقاومت حماس را به فرونشاندن بحران تشویق کند. پیشتر اعلام شده بود که قطر نیز برای پایان این بحران تلاش کرده است. اما حماس گفته است که تنها در صورت اجابت مطالبات اکید فلسطینیان، حملات راکتی را قطع خواهد کرد.

سازمان عفو بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را به استفاده وحشیانه از زور علیه معترضان فلسطینی در جریان درگیری‌های دایر در شهر قدس شرقی متهم کرد. عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد، این ابزارها و راه‌کارها نامتناسب و غیرقانونی است.

این سازمان از مقامات رژیم صهیونیستی خواست عملیات کوچاندن اجباری در محله «الشیخ جراح» را فورا متوقف کنند و به مهاجرت اجباری مداوم فلسطینیان از قدس شرقی خاتمه بخشند. سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که شواهدی را جمع آوری کرده است که روشی هولناک از استفاده از زور خودسرانه و بیش از حد نیروهای اسرائیلی علیه معترضان مسالمت جوی فلسطینی در روزهای اخیر را نشان می‌دهد.

دولت ترکیه نیز رژیم اسرائیل را مقصر خشونت‌ها خوانده و سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از جامعه بین‌الملل خواسته در برابر خشونت‌های بی‌پایان اسرائیل علیه مردم غیرنظامی در سرزمین خودشان اقدام کنند.

وزارت خارجه آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت خارجه آمریکا با موضع گیری دو پهلو گفته است: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم همان‌طور که فلسطینی‌ها حق دارند در ایمنی زندگی کنند و تأکید کرد در سیاست واشنگتن مبنی بر اینکه کرانه باختری تحت اشغال درآمده و وضعیت نهایی بیت‌المقدس نامشخص است تغییری ایجاد نشده است.

بحران اخیر از تجاوز گری‌های جدید رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی آغاز شد و تا زمانی که این رژیم تجاوزگری را پایان ندهد هر گونه تلاشی برای حل بحران با شکست روبرو خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد