تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 11:57
کد خبر : 112132

افزون بر ۸۰۰ هزار جهادگر در کشور فعالیت دارند

افزون بر ۸۰۰ هزار جهادگر در کشور فعالیت دارند

سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: گروههای جهادی کشور در سال ۱۳۷۲ حدود ۴۹ گروه بود که تا امسال به بیش از ۵۹ هزار گروه جهادی شناسه دارافزایش یافته است که ۴۲ هزار مورد دارای مجوز فعالیت هستند. وی با بیان اینکه در بحران کرونا هفت هزار گروه

سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: گروههای جهادی کشور در سال ۱۳۷۲ حدود ۴۹ گروه بود که تا امسال به بیش از ۵۹ هزار گروه جهادی شناسه دارافزایش یافته است که ۴۲ هزار مورد دارای مجوز فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا هفت هزار گروه جدید جهادی تشکیل شد، بیان کرد: تهیه و توزیع ۱۹ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار سری جهیزیه، یک میلیون تبلت و لوازم التحریر، ۲۸ میلیون پرس غذای گرم و دارو و اکسیژن از مهمترین فعالیتهای این قشر در یک سال گذشته بوده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نقشه راه بسیج سازندگی به صورت پنج و ۱۰ ساله تدوین شده، ادامه داد: برای اینکه فعالیتهای بسیج ساماندهی یابد، اطلس جهادی تهیه ، تدوین و به صورت سامانه ثبت شده است و در این قالب اخذ مجوز فعالیت ها انجام می شود.

وی ادامه داد: مدرسه سازی، قنات سازی، امور فرهنگی و رسانه و مسجد سازی در این سامانه ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در کشور فعال است و ۲۸ هزار گروه جهادی در این راستا تشکیل داده اند، افزود: اینان گروههای خدمت رسان محله محور هستند و دانشجو و دانش اموزان هم در آنها فعالیت دارند.

سردار زهرایی ادامه داد: انجام پروژه های محرومیت زدایی زود بازده و کوچک جزو برنامه ها بوده است و ما موازی هیچ دستگاه اجرایی و رقیب هیچ پیمانکاری نیستیم.

وی گفت: امسال ۵۰ هزار میایترد ریال برای گروه های سازندگی در حوزه راه روستایی با همراهی شورای برنامه ریزی استان ها اختصاص یافته است.

وی بیان‌کرد: همچنین ۷۰ هزار میلیارد ریال برای آب روستایی داده شده و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در سایر عرصه ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار زهرایی در سفری یکروزه برای بررسی اقدامات حوزه بسیج سازندگی به ارومیه سفر کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد