تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 10:14
کد خبر : 112084

تظاهرات هزاران نفری در استانبول در حمایت از قدس

تظاهرات هزاران نفری در استانبول در حمایت از قدس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هزاران تن صبح امروز (دوشنبه) مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول در حمایت از شهر قدس اشغالی و اعلام مخالفت با حملات نیروهای این رژیم به ساکنان این شهر تظاهراتی برپا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هزاران تن صبح امروز (دوشنبه) مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول در حمایت از شهر قدس اشغالی و اعلام مخالفت با حملات نیروهای این رژیم به ساکنان این شهر تظاهراتی برپا کردند.

این تظاهرات از سوی نهاد بین‌المللی انسانی و دیگر نهادهای مدنی ترکیه برنامه‌ریزی و ترتیب داده شد و در آن هزاران تن از شهروندان ترکیه و اقلیت‌های عرب ساکن این کشور شرکت کردند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های ترکیه و فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها عبارت‌هایی در حمایت از مقاومت فلسطین در برابر اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه قدس و ساکنان محله شیخ جراح نوشته شده بودند.

همچنین آنها شعارهایی در حمایت از قدس و مسجد الاقصی و حمایت مردم ترکیه از ساکنان قدس اشغالی سر دادند.

بولنت یلدیریم، رئیس مرکز بین‌المللی امدادرسانی در سخنرانی که در این تظاهرات داشت، گفت: در جنگ شش روزه (۱۹۶۷) بخشی از مردم ترکیه فریب اسرائیل را خورده و با آن بودند اما اکنون تمامی گروه‌های ملت ما در کنار فلسطینی‌ها هستند. ملت ترکیه از آنچه در حال وقوع است، آگاه بوده و با سر دادن شعارهایی خواسصتار حرکت ارتش به سمت مسجد الاقصی است، نتانیاهو باید این صدا را بشنود زیرا او فریبکار و ستمکار است و با حملات ارتش زنان را هدف قرار می‌دهد.

یلدیریم در ادامه ضمن هشدار نسبت به حمله احتمالی یهودیان افراطی به شهر قدس، خطاب به آنها اظهار کرد: بسیاری از یهودیان ترکیه تصریح کرده‌اند که مخالف صهیونیسم هستند زیرا آنها خطر ویروس صهیونیسم را درک می‌کنند و می‌دانند که آن همانند ویروس کرونا در خاورمیانه مستقر شده و ویروسی ضد بشریت است و ان شاء الله به زودی نابود خواهد شد.

او افزود: تلاش‌هایی برای یورش به مسجد الاقصی در دست انجام هستند که اگر این کار انجام شود، تظاهراتی بزرگتر (در ترکیه) به راه خواهد افتاد و آن وقت همه شاهد خواهند بود چه خواهد شد.

این مسؤول ترکیه‌ای در ادامه گفت: ما بیهوده سخن نمی‌گوییم، اسرائیل جهان را آزمود و بر اساس آن حکم قضایی مربوط به محله شیخ جراح را یک ماه به تعویق انداخت، آنها می‌خواهند ترکیه آرام شود اما آیا این ترکیه آرام خواهد شد؟

او در پایان نیز گفت: ای رهبران جهان اسلام از اسرائیل نهراسید، بلکه از خدا بترسید، در ترکیه تمامی احزاب و رئیس جمهور با عشق به قدس با هم متحد شده‌اند و قدس خط قرمز است، قدس پایتخت مسلمانان و پایتخت اسلام است.

در تظاهرات صبح امروز استانبول سخنرانی‌های دیگری نیز از سوی نهادی شرکت‌کننده انجام شدند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد