تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 16:07
کد خبر : 110318

سبزعلیپور: دولت آینده برای کارآفرینان ارزش قائل باشد

سبزعلیپور: دولت آینده برای کارآفرینان ارزش قائل باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: دولت آینده فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور می‌شود وظایف بسیار زیادی دارد و باید مشکلات و موانع زیادی را که از دولت‌های قبل ایجاد شده، از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: دولت آینده فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور می‌شود وظایف بسیار زیادی دارد و باید مشکلات و موانع زیادی را که از دولت‌های قبل ایجاد شده، از سر راه بردارد.

وی عملکرد دولت را ناموفق و غیرقابل دفاع ارزیابی کرد و افزود: دولت آینده برای حل مشکلات با سه مسیر مواجه خواهدشد؛ اولین موضوع رفع اختلاف و تنش زدایی با کشور‌های جهان است.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران، لازمه تقویت سرمایه گذاری در کشور را امنیت اقتصادی و دوری از هرگونه تنش دانست و افزود: دولت آینده باید این تنش‌ها را از بین ببرد تا از این طریق به سمت رفع پیامد‌های تحریم‌ها نیز حرکت کند.

سبزعلیپور رفع موانع تولید و حل مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی را نیز از دیگر وظایف دولت آینده برشمرد و گفت: اگر شعار سال محقق نشود چرخ اقتصاد هم راه نخواهد افتاد.

وی سومین راهکار را تنش زدایی داخلی، حرکت به سمت آشتی ملی و فراجناحی بودن دولت عنوان کرد و افزود: دولت بعدی باید دعوا‌های داخلی را از بین ببرد، مسئولان خدمتگزار مردم را در هر جناحی تشویق و با مسئولان خیانتکار نیز برخورد جدی کند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران معتقد است یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور این است که اغلب کسانی که مسئولیت دارند دروغ می‌گویند و حتی در رسانه ملی و اخبار حرف از کلید می‌زنند و وعده‌های دروغین به مردم می‌دهند، اما متاسفانه به محض اینکه به مسئولیتی می‌رسند هدف اصلی را فراموش کرده و به موضوعاتی می‌پردازند که به اقتصاد ربطی ندارد.

سبزعلیپور با بیان اینکه هر یک از وزیران بازوی اجرایی رئیس جمهور در یک رشته خاص هستند گفت: رئیس دولت باید تعامل خوب و نزدیکی با وزرا داشته باشد تا با همفکری و همدلی تیمی مشکلات را حل کند، اما متأسفانه در رأس قدرت اجرایی مملکت یعنی قوه مجریه هیچ حرف شنوی حتی از این بازوان خود (وزرا) وجود ندارد.

وی دلیل افزایش نقدینگی را چاپ مستمر پول‌های بی پشتوانه می‌داند و می‌گوید: دولت به دلیل کسری بودجه و تأمین هزینه‌ها و حقوق پرسنل خود دستور چاپ پول می‌دهد درصورتیکه این پول بدون پشتوانه است و فقط نقدینگی را بیشتر می‌کند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران صادرات غیرنفتی را راهکاری بسیار موثر برای ارزآوری و درآمدزایی دولت عنوان کرد و گفت: صادرات غیرنفتی درآمد ایران را از یک به صد خواهد رساند و همین می‌تواند جلوی افزایش بی رویه نقدینگی را هم بگیرد.

سبزعلیپور تصریح کرد: تا زمانی که احترام و ارزش صاحبان صنایع و کارآفرینان در این ممکلت حفظ نشود و احساس امنیت شغلی نکنند رشد و توسعه تولید و اشتغال محقق نخواهدشد.

منبع: رادیو گفتگو

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد