تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 16:35
کد خبر : 110021

سخنرانان دیدار دانشجویی باب گفتگو با رهبری را در مورد اولویت‌های دهه پنجم انقلاب باز کنند

سخنرانان دیدار دانشجویی باب گفتگو با رهبری را در مورد اولویت‌های دهه پنجم انقلاب باز کنند

دهقان، دبیر سابق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: هر ساله از سه ماه مانده به زمان برگزاری دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان جلساتی در دفتر تحکیم وحدت برای تعیین سخنران از بین اعضای شورای مرکزی و همچنین تعیین محور‌ها و متن سخنرانی نماینده اتحادیه

دهقان، دبیر سابق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: هر ساله از سه ماه مانده به زمان برگزاری دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان جلساتی در دفتر تحکیم وحدت برای تعیین سخنران از بین اعضای شورای مرکزی و همچنین تعیین محور‌ها و متن سخنرانی نماینده اتحادیه برگزار و یک ماه و نیم مانده به دیدار کار نگارش متن انجام می‌شود که پس از طی این پروسه سال گذشته بنده به عنوان به سخنران و نماینده دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدم.

وی با بیان اینکه تا پیش از برگزاری دیدار سال گذشته دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در مجموع چهار متن سخنرانی در اتحادیه دفتر تحکیم وحدت آماده شد که در نهایت پس از ویرایش مجدد، عصاره‌ای از این متن‌ها به عنوان متن نهایی در محضر رهبر معظم انقلاب قرلئت شد، افزود: بنده پیش از فراگیری ویروس کرونا توفیق حضور در دیدار‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب را داشتم با این وجود سال گذشته علی رغم اینکه دیدار به صورت مجازی برگزاری شد، اما باز هم درکی که نسبت به فضای دیدار داشتم منطبق با فضای دیدار‌های حضوری و توام با شور و هیجان دانشجویان بود.

دهقان تصریح کرد: دیدار‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب هر ساله به صورت حضوری بوده و نمایندگان اتحادیه‌ها و گروه‌های دانشجویی نیز متن سخنرانی خود را متناسب با این فضا تنظیم و قرائت می‌کردند، اما یکی از سختی‌های دیدار سال گذشته این بود که ما توفیق ملاقات رهبر معظم انقلاب را از نزدیک نداشتم و این برای بنده خسران بزرگی بود. به هر روی امیدواریم بیماری کرونا هر چه سریعتر از بین برود تا دانشجویان توفقی دیدار حضور با رهبر انقلاب را پیدا کنند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: یکی از سختی‌های دیدار سال گذشته کم بودن تعداد حاضرین در محل انجام سخنرانی‌ها بود و از طرفی، چون رهبر معظم انقلاب نیز در محل حضور نداشتند به همین دلیل امکان بازخورد گرفتن از مطالب ارائه شده وجود نداشت و از طرفی ما مجبور بودیم فراز و فرود صوت و شیوه بیان را متناسب با این فضا تنظیم کنیم و، چون این شیوه از سخنرانی تجربه اول بنده بود این نگرانی را داشتم که شاید نتوانم مطالب را انگونه که باید منتقل کنم، اما خوشبختانه با تمرین‌های که پیش از دیدار انجام داده بودم قرائت متن به خوبی انجام شد.

دهقان افزود: گفتمان دفتر تحکیم وحدت در سال ۹۹ مبتنی بر گفتمان مردم سالاری دینی بود و در این راستا مسائلی همچون گفتگو‌های فکری، مبانی اندیشه ای، مسائل مربوط به اعتراضات، حضور و مشارکت مردم به صورت سلبی در جمهوری اسلامی مورد توجه اتحادیه قرار داشت از این رو با توجه به شهادت سردار سلیمانی و پاسخ سپاه به شهادت ایشان، اعتراضات بنزینی و مسائلی از این دست بنده در بخش اول سخنرانی خود در محضر رهبر انقلاب سعی کردم در این فضا نقد‌های خود و اشکالاتی را که به جمهوری اسلامی و نه تنها دولت‌ها وارد است را مطرح کنم.

وی بیان کرد: بخش اول سخنرانی بنده در محضر رهبر انقلاب ناظر به فرآیند‌ها و بستر‌هایی بود که برای مشارکت مردم وجود دارند، اما ناقص هستند مضاف بر این توضیح دادم که باید برخی از بستر‌های مشارکت که در کشورمان وجود نداند ایجاد شوند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: مسائل زنان و خانواده از سال‌ها پیش مورد توجه دفتر تحکیم وحدت بوده با این وجود بخش دوم سخنرانی بنده در محضر رهبر انقلاب به مسائل زنان و خانواده اختصاص یافت. بنده در این بخش از سخنرانی خود به مسائلی پرداختم که احساس می‌کردیم در جمهوری اسلامی یا اراده‌ای برای پرداختن به آن‌ها وجود ندارد و یا تشتت مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز باعث شده تا در عرصه میدان نتیجه‌ای برای زنان و دختران نداشته است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در حوزه زنان به آن اشاره شد مربوط به مشکلات دانشجویان ارشد و دکتری بود که با توجه به شرایط اساتید جهت مشارکت در پروژه‌ها به آن‌ها گفته می‌شد حق فرزندآوری ندارند و این یک مسئله بحرانی در جمهوری اسلامی است. همچنین بنده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمعیت که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌رود اشاره کردم.

دهقان با بیان اینکه بنده تصور می‌کنم رهبر معظم انقلاب از متن سخنرانی بنده راضی بود اگر چه نقد‌هایی هم داشتند، تصریح کرد: رهبر انقلاب در مورد دو بخش از سخنرانی بنده نظراتی ارائه کردند که یک بخش از نظرات ایشان ناظر به مسئله اعتراضات بود که بنده به عنوان یکی از چالش‌های جمهوری اسلامی به آن اشاره کردم. همچنین بخشی از سخنرانی بنده که در مورد مسائل و چالش‌های زنان و خانواده و فرزندآوری بود مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و این برای ما نویدبخش بود به همین دلیل سعی کردیم تا با استفاده از برایند نظرات ایشان راهی برای ادامه مسیر خود پیدا کنیم.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در آستانه دهه پنجم انقلاب دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب فرصت مناسبی است تا نمایندگان اتحادیه‌ها و دیگر گروه‌های دانشجویی در مورد اولویت‌های اصلی یک دهه‌ی آینده کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علم و فناوری و فرهنگی با رهبر انقلاب گفتگو کنند؛ چرا که گفتگو در این رابطه می‌تواند در بدو تشکیل دولت جدید جهت گیری اولویت‌ها را از فضای هیجانی و سیاست زده به فضای منطقی و هدفمند تغییر بدهد و این موضوع هم از جمله وظایف مهم تشکل‌های انقلابی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد