تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 10:08
کد خبر : 109854

سازش بین زوجین متقاضی طلاق در زنجان به بیش از ۱۳ درصد رسید

سازش بین زوجین متقاضی طلاق در زنجان به بیش از ۱۳ درصد رسید

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا  افزود: در سال گذشته نزدیک به چهار هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روانشناسی سازمان بهزیستی بهره مند شده و ۳۷۶ زوج با سازش قطعی آغازی دوباره برای زندگی خود رقم زدند. وی با بیان اینکه در طی همین سال۴۵۰ نفر از متقاضیان

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا  افزود: در سال گذشته نزدیک به چهار هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روانشناسی سازمان بهزیستی بهره مند شده و ۳۷۶ زوج با سازش قطعی آغازی دوباره برای زندگی خود رقم زدند.

وی با بیان اینکه در طی همین سال۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش ارتقاء مهارت های زندگی و کاهش آسیب های ناشی از طلاق قرار گرفتند  اضافه کرد:  حفظ انسجام خانواده های در معرض طلاق و ایجاد زمینه های سازش ماندگار، شناخت عوامل مؤثر در طلاق به منظور برنامه ریزی مناسب در راستای صیانت از کانون خانواده و آگاه سازی جامعه، افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات سلامت روان در حوزه نیازمندی های خانواده و همچنین  مدیریت یکپارچه و کارآمد از آموزش های ارائه شده بوده است.

این مسووول ادامه داد: ارتقای کیفی و کمی خدمات روان شناختی و مشاوره تخصصی در حوزه خانواده، ایجاد آمادگی در اعضای خانواده برای ایفای نقش های صحیح در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار داشت: جلب همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط جهت حمایت های اجتماعی در صورت نیاز متقاضیان در راستای کاهش و کنترل طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات اجتماعی زوجین جهت کاهش عوامل تنش زای ناشی از اختلافات خانوادگی، افزایش پایداری زندگی مشترک از طریق بهبود روابط اعضای خانواده و غیره از مهمترین اهداف برنامه پیشگیری و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.

محمدی افزود: در سال گذشته به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی روانشناسان مشاوران وآموزشگران و مدرسین فعال در حوزه خانواده، ۲ دوره تربیت مربی (TOT) با عنوان غنی سازی واستحکام روابط زوجی و پیشگیری از جدایی(PREP) برای ۴۵ نفر و آموزش پیش از ازدواج (TOT) برای۳۱ نفر از مشاوران و روان شناسان و آموزشگران و مدرسین برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در حوزه خانواده و طرح کنترل و کاهش طلاق نیز کارگاه های آموزشی به صورت مجازی با تدریس متخصصین فعال در حوزه خانواده برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد