تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 5:36
کد خبر : 10875

با حضور جوانان در مساجد، محلات بیمه می‌شوند

با حضور جوانان در مساجد، محلات بیمه می‌شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر، جایگاه والای مسجد و اهمیت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌های دینی و منابع و مستندات قرآنی و روایی بر کسی پوشیده نیست.علیرغم اهمیت مسأله ،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر، جایگاه والای مسجد و اهمیت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌های دینی و منابع و مستندات قرآنی و روایی بر کسی پوشیده نیست.علیرغم اهمیت مسأله ، در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات در گروه های سنّی مختلف از جمله جوانان و نوجوانان با دو گروه مواجه هستیم ، گروهی که اهل مسجد و جماعات هستند و در هر شرایطی حضور در جماعات و مساجد را بر خود وظیفه می‌دانند و گروهی که متاسفانه در مساجد و جماعات به علل مختلف حضور نمی‌یابند.

حال با توجه به اینکه کلیه آموزه های دینی در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات که بر گرفته از کتاب الهی روایات و سیره معصومین (ع)است ؛ با فطرت انسان ها همسو بوده و مطابقت دارد بنابر این شکّی نیست که می توان با به کار گیری روش ها و راه های متناسب ، بخش اعظمی از جوانان و نوجوانان مسلمان جامعه اسلامی را به این امر مهم جذب می کرد.

بی تردید برای جذب جوانان و حضور آنها در مسجد و جماعات هم موانع مختلف و هم راه کارهای مختلفی متصور است که این موانع و همچنین راه کار ها می توانند جنبه های فردی ، خانوادگی و محیطی داشته باشند.
    فرهنگ سازی لازمه حضور جوانان در مساجد 

مسئول رسیدگی به امور مساجد چهار محال و بختیاری  گفت:برای حضور جوانان در مساجد لازم است فرهنگ سازی لازم و کافی صورت گیرد و این امر مهم از خانواده باید شروع شود.

علیرضا ملک محمدی در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باهم فرق دارند  اظهار کرد: حضور جوانان در برخی از مساجد خوب ، برخی متوسط و برخی ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه از جوانان  انتظار می رود که وقت بیشتری را در مساجد بگذرانند  تصریح کرد: برای جذب جوانان در مساجد باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

ملک محمدی ادامه داد: کسانی که حضور پررنگی در مساجد دارند می توانند  برای جذب جوانان ارزش یابی نموده   تلاش زیادی کنند.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در مساجد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است بیان داشت: ما باید به جوانان و نوجوانان آگاهی های لازم را در خصوص تمامی مسائل دینی و ارزش های اسلامی بدهیم.

مسئول رسیدگی به امور مساجد چهار محال و بختیاری گفت: یکی از اهداف اصلی شورای هماهنگی  مساجد پیش بینی حضور جوانان و نوجوانان در این شورا است.

ملک محمدی یادآور شد:  طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد در حال انجام است.

وی بیان داشت: طرح پیوند جوانان و نوجوانان به مرور در نماز جماعات شروع و کم کم این طرح گسترش داده شود.

ملک محمدی با تاکید بر اینکه ارزش و اهمیت حضور در مساجد را برای جوانان باید تفهیم کرد اذعان داشت: آگاهی بخشی را باید افزایش داد و لازم است به جوانان ثابت کرد که حضور آن ها در مساجد خیر دنیا و آخرت را برای آن ها خواهد داشت.

وی یادآور شد: خانواده ها نیز بهترین موردی هستند که می توانند به فرزندان خود ثواب حضور در مساجد را تشریح کرده و آن ها را برای این کار تشویق کنند.
 
جوانان با اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد مقابل تهدیدات جنگ نرم ایستادگی کنند

امام جمعه هفشجان گفت: حضور جوانان در مساجد موجب می شود که راه درست را از خطا تشخیص داده و در مقابل توطئه های دشمن قد علم کنند.

حجت السلام و المسلمین سید حسن جلالی اظهار کرد: جوانان نیاید بگذارند صف های نماز جماعات کوتاه و کم باشد و هرچقدر این صف ها را طولانی تر کنند به اهداف روشن تری دست خواهند یافت.

وی تصریح کرد: پایگاه نماز جمعه پایگاهی است که مسائل و مشکلات دنیای مردم و مسائل معنوی و دینی مردم را مطرح می کند.

وی از مردم خواست در تقویت نماز جمعه بکوشند و اجازه ندهند که مساجد خلوت شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد