تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:24
کد خبر : 108308

عزم بسیج کارگری در «مانع‌زدایی»/ موانع صد کارخانه و واحد تولیدی رفع شد

عزم بسیج کارگری در «مانع‌زدایی»/ موانع صد کارخانه و واحد تولیدی رفع شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان با بیان اینکه نگاه تمدن‌سازی و رساندن جامعه به اوج تمدن توصیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، گفت: یک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان با بیان اینکه نگاه تمدن‌سازی و رساندن جامعه به اوج تمدن توصیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، گفت: یک بخش از جامعه، جامعه کارگری و کارفرمایی است که باید به سمت تمدن حرکت کند و لازمه آن عبور از نگاه مادی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید حقوق بگیریم و نیازمندی‌هایمان رفع شود اما مسائل مادی نباید جزو اولویت‌های ما قرار گیرد که در این صورت میان کارگر و کارفرما، مردم و مسئولان تنش‌هایی ایجاد می‌شود و مطالبات بالا می‌گیرد که این با نگاه انقلاب، شهدا، امام و رهبر ما متفاوت است.

وی اظهار کرد: نوع نگاه‌ها در مجموعه‌ها باید تغییر کند که در این صورت دعواها خاتمه می‌یابد، ماه رمضان فرصت همین کارها است که انسان خود را از نگاه‌های زمینی دور و به سمت نگاه‌های معادمحوری، خدامحوری و نجات جامعه بشری از شر ظلم و کوتاه کردن دست مستکبرین از سر محرومان حرکت کند و جوامع مختلف اداری، کارگری و… تقویت شود.

نکونام بیان کرد: ماه رمضان تنها فرصت نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه آماده‌سازی یک ساله برای انجام وظایف است یعنی باید در این ماه انرژی معنوی و فکری ذخیره کنیم.

وی افزود: ماه رمضان فرصت ایمن‌سازی و تقویت روحیه انقلابی و مرام شهدایی در جهت پیشبرد اهداف است و نباید از این ماه خسته شد بلکه باید جامعه را به اوج رساند و موانع تولید را رفع کرد که همه این‌ها در سایه تعهد و تغییر نوع نگاه ایجاد می‌شود که اگر نوع نگاه‌ها تقویت شود در همه عرصه‌ها هم می‌توان موفق شد.

چهارمحال و بختیاری ۲۱۴ شهید کارگر تقدیم انقلاب کرده است

مهران مرادی در ادامه این نشست با بیان اینکه ۲۱۴ شهید از جامعه کارگری در استان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: برنامه‌های مربوط به هفته کار و کارگر توسط دو حوزه و ۱۷ پایگاه بسیج انجام می‌شود که امکان توسعه این ظرفیت وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان با بیان اینکه ۲هزار و ۵۰۰ نفر از این جامعه هدف عضو پایگاه‌های بسیج هستند، ادامه داد: امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی دو مأموریت خطیر سال جاری بسیج کارگری است که دو طرح «شهید برونسی» و «شهید کریمی» در تحقق این دو وظیفه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به طرح شهید برونسی گفت: این طرح در راستای حمایت از کالای ایرانی برنامه‌ریزی شده است که با فرهنگ‌سازی‌هایی که به تازگی صورت گرفته و ورود بسیج در عرصه حمایت از کالای ایرانی کارخانه حجاب در سطح استان رونق گرفت.

مرادی با اشاره به اینکه طرح شهید کریمی نیز با هدف رفع موانع تولید شکل گرفته، افزود: برخی کارخانه‌ها موانع جزئی دارند که به همت بسیج کارگران صد کارخانه بررسی و موانع آن‌ها رفع شد.

در ادامه این نشست امین مالکی بیان کرد: متاسفانه در این استان اهمیت چندانی به تشکل‌ها و صنعت داده نمی‌شود و این گروه‌ها تا چندی پیش به صورت انحصاری فعالیت می‌کردند تا ۳ الی ۴ سال گذشته که تحولاتی در تشکل‌ها ایجاد و حصارها شکسته شد.

رئیس کانون کارآفرینی استان با بیان اینکه شعار ما مطالبه‌گری است، گفت: بین اتاق بازرگانی، کانون کارآفرینی و بخش‌های توسعه‌ای اتحادی ایجاد شده تا مطالعات صنعتی در این تشکل‌ها ایجاد شود و از آن‌ها به عنوان بازوی مشورتی در کنار دولت استفاده شود که سبب شد مسئولان بیشتری در سال گذشته وارد استان شدند.

 وی اظهار کرد: با تغییر دیدگاه و فناوری‌ها بر روی اشخاص کارآفرین سرمایه‌گذاری شد تا موقعیت کارآفرینی برایشان ایجاد شود که آغاز این کار از دانشگاه‌ها کلید خورد و در پارک علم و فناوری دنبال و نتیجه این تغییر دیدگاه تربیت کارآفرین شد.

وی در پایان گفت: عمده مشکلات تصمیم‌گیری و عدم تصویب مصوبات به علت تغییرات آیین‌نامه‌ها و نبود نقدینگی در کشور بود اما مدیران استانی با همه مشکلات تلاش کردند و تحولاتی در بخش‌های مختلف ایجاد شد.

آرش محمد قاسمی در پایان این دیدار با بیان اینکه در راستای چابک‌سازی و جوان‌سازی نیروی کار اقدامات فراوانی در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است، گفت: بهتر است این مجموعه به سمت توانمندسازی نیروها حرکت کند تا مشکلات کمتری به دنبال داشته باشد.

 یادآور می‌شود در پایان از خانواده شهید شاخص استان سردار شهید رضا رحمانی تجلیل شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد