تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 - 6:18
کد خبر : 10795

برگزاری اختتامیه کلاس های نشاط معنوی در خدابنده +تصاویر

برگزاری اختتامیه کلاس های نشاط معنوی در خدابنده +تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،مراسم اختتامیه کلاس های تابستانی نشاط معنوی شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه قیدار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و سایر مسئولان شهرستان در حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) برگزار شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،مراسم اختتامیه کلاس های تابستانی نشاط معنوی شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه قیدار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و سایر مسئولان شهرستان در حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این مراسم با اشاره به اجرای متوالی طرح نشاط معنوی در چند سال اخیر اظهار کرد: این طرح تا کنون توانسته جوانان و نوجوانان را جذب بقاع متبرکه کند.

وی افزود: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تقویت بنیه اعتقادی دینی و معنوی اجرا شده است.

امام جمعه قیدار اظهار داشت: اجرای طرح نشاط معنوی باعنایت تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بربرنامه ریزی برای ارتقاء سطح معارفی و اعتقادی نسل جوان و حسب تأکیدات نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه ضروری است.

حجت الاسلام موسوی افزود: اوقات فراغت نوجوانان وجوانان بایدبه درستی مدیریت شود چون دشمنان بااستفاده ازشبکه های ماهواره ای و شبکه های فضای مجازی درصدد گسترش بی حیایی،بی بندوباری و درنهایت گسستن بنیان خانواده و ازبین بردن غیرت دینی جامعه هستند پس ضرورت دارد برنامه های آموزشی،تفریحی و اردویی اوقات فراغت دانش آموزان براساس نیازهای مخاطب و در راستای مصون سازی اعتقادی نوجوانان و جوانان درمقابله باجنگ نرم دشمن باشد.

وی اضافه کرد: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی های علمی وفرهنگی نوجوانان و جوانان است و زمینه انس آنان بااماکن متبرکه را فراهم می کند و این طرح با استفاده ازظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه از ١٧تیرماه لغایت ٢۶ مردادماه همزمان با سراسر کشور در چندین بقاع متبرکه شهرستان خدابنده اجرا شد.

حجت الاسلام محمدی رئیس اداره اوقاف نیز عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر امر به معروف، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تعطیلات تابستان، تقویت بنیه دینی و اعتقادی شرکت کنندگان، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی، قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزشهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: امر به معروف هایی مانند تقویت اعتقادات دینی، حجاب و عفاف و نهی از منکراتی مانند مزاحمت و فساد از اهداف عالی طرح نشاط معنوی علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت است.

رئیس اداره اوقاف افزود: هدف از اجرای این طرح علاوه بر امر به معروف، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تعطیلات تابستان، تقویت بنیه دینی و اعتقادی شرکت کنندگان، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی، قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزشهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امر به معروف هایی مانند تقویت اعتقادات دینی، حجاب و عفاف و نهی از منکراتی مانند مزاحمت و فساد از اهداف عالی طرح نشاط معنوی علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت است و بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی در گسترش معارف اسلامی و ارزش های فرهنگی به نسل های آینده نقش بسزایی دارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به برنامه متنوع تابستانی این اداره اظهار کرد: این طرح شامل برگزاری کلاسهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اردوهای تفریحی و برگزاری کلاسهای ورزشی است.

شایان ذکر است که در پایان برنامه اختتامیه طرح نشاط معنوی در این شهرستان از مربیان و نفرات برگزیده تقدیر شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد