تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 11:22
کد خبر : 107710

فارس من| مراکز تجاری برای مساجد، با هدف توسعه انجام می‌شود

فارس من| مراکز تجاری برای مساجد، با هدف توسعه انجام می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، ثبت سوژه «چرا مساجد در شهر زنجان تجاری شده است؟» موجب شد موضوع از مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان پیگیر شود که  حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: مساجد باید دارای منابع پایدار مالی باشند چرا که مساجدی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، ثبت سوژه «چرا مساجد در شهر زنجان تجاری شده است؟» موجب شد موضوع از مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان پیگیر شود که  حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: مساجد باید دارای منابع پایدار مالی باشند چرا که مساجدی که نظر مالی ضعیف هستند یا مکان تجاری ندارند با مشکل مواجه هستند یا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار برای مساجد است، افزود: این کار با ایجاد مراکز تجاری در جوار مساجد و اعطای مجوزهای لازم در این بخش محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصله از رقبات مساجد در خود مساجد و برای هزینه‌های مسجد هزینه می‌شود، اضافه کرد: قطعا این کار به اداره بهتر مساجد کمک می‌کند.

کرمی با اشاره به اینکه مساجد سراسر کشور با مشارکت مردم اداره می‌شوند و اگر این مشارکت نبود، هیچ نهادی قادر به مدیریت مساجد نبود، اضافه کرد: نقش هیأت امنا در این بحث نیز تاثیرگذار است و به اداره بهتر مساجد کمک خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مساجد کار تجاری صورت نمی‌گیرد،  بلکه به خاطر عدم نیاز مسجد به دستگاه‌های دولتی و برای جبران و تهیه مخارج مسجد که بسیار هم زیاد است، این کار انجام می‌شود، اضافه کرد: البته اگر درآمدی به دست آید با نظر هیأت امنا و تایید اداره اوقاف برای همه نیازمندی‌های مسجد از جمله توسعه آن استفاده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه گاها هزینه‌های مساجد آن چنان گسترده است که سال‌های سال نیز نمی‌توان آن را تکمیل کرد، گفت: به عقیده بنده هزینه‌تراشی غیراصولی کمکی به توسعه مسجد نمی‌کند.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود، توسعه مساجد براساس نیاز ضروری شهر و محله، نه براساس آمال و آرزو آنهم دست نیافتنی، انجام شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد