تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 21:49
کد خبر : 106921

اعتماد و درایت امام (ره) سبب تثبیت ارتش شد

اعتماد و درایت امام (ره) سبب تثبیت ارتش شد

سردار ناصر امینی‌صبا روز یکشنبه همزمان با روز ارتش (۲۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبیین تلاش‌های نیروهای ارتش در سه برهه پیش، حین و پس از انقلاب اظهار داشت: پیش از انقلاب بنا به فرمان امام (ره) در فرار نیروهای ارتشی و ظلم مشهود سران در پیکره ارتش آمار پادگان‌ها به کمتر از ۲۵ درصد رسید

سردار ناصر امینی‌صبا روز یکشنبه همزمان با روز ارتش (۲۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبیین تلاش‌های نیروهای ارتش در سه برهه پیش، حین و پس از انقلاب اظهار داشت: پیش از انقلاب بنا به فرمان امام (ره) در فرار نیروهای ارتشی و ظلم مشهود سران در پیکره ارتش آمار پادگان‌ها به کمتر از ۲۵ درصد رسید و با اینکه برایشان خطر بزرگی داشت از پادگان فرار کردند.

وی با بیان اینکه برخی سران ارتش از جمله سرلشکر عطاالله صالحی و شهید احمدی پیش از انقلاب یار و یاور امام و در ارتباط با دفتر آن حضرت بودند، افزود: حتی به محض اینکه امام خمینی (ره) ۱۲ بهمن وارد ایران شد بدون اغماض می‌توان گفت ۷۵ درصد کمیته استقبال و تامین مسیر حرکت امام را کارکنان ارتش تشکیل دادند.

نخستین فرمانده پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل با یادآوری لبیک ارتش در روز ۱۹ بهمن به فرمان امام (ره) و از همه مهمتر حرکت تاریخی و اعلام بی‌طرفی آنان در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در ستاد لویزان گفت: آن واقعه تاریخی در پیوستن پیکره ارتش به جامعه انقلابی و کمک موثر آنان در پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی بود که از هیچ ارتشی نمی‌توان انتظار داشت.

سردار امینی‌صبا با اشاره به سازماندهی تمامی نیروها و پادگان‌ها را پس از انقلاب با دستور امام (ره) از سوی سپهبد شهید قرنی به‌ عنوان رییس ستاد ارتش و بازگرداندن اسلحه‌های برده شده از پادگان‌ها ادامه داد: پادگان‌ها با این اقدام شکل و شمایل اصلی و روال منظم خود را پیدا کردند و در کمتر از ۲ ماه ارتشی که به نام شاهنشاهی بود وفاداری خود را به بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد.

وی با تبیین فرمان تاریخی امام خمینی (ره) پس از واقعه بزرگ ۱۲ فروردین و تثبیت جمهوری اسلامی در نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش که این نظام سیاسی یک ارتش مقتدر هم باید داشته باشد، گفت: زمانی که دستور امام راحل در ۲۸ فروردین صادر شد امروز ارتشی‌های مکتبی از پیکره ملت با ساز و برگ خود برای مردم رژه بروند ۲۴ ساعت پس از آن تمامی ارتشی‌ها به طور بی‌سابقه با تجهیزات خود آمدند و در خیابان‌ها رژه رفتند.

مسوول کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی (آجا) در منطقه کاشان و حومه با اشاره به سخن منافقین بعد از این حرکت ارتش مبنی بر بهم‌ریختگی و بی‌نظمی ارتش که هیچ ثبات و کارایی ندارد، اضافه کرد: رژه نیروهای ارتشی در ۲۹ فروردین ۵۸ به‌گونه‌ای وجود آنان به‌عنوان پشتوانه قدرتمند این انقلاب نوپا و جمهوری اسلامی تازه رای آری گرفته شده را ثابت کرد.

وی، دلیل اعتماد معمار کبیر انقلاب اسلامی به ارتش را نیز ترور سپهبد شهید قرنی به عنوان راس ارتش دانست گفت: منافقین وقتی دیدند این اسطوره باعث رشد و نمو ارتش است او را ترور کردند تا به خیال خام خودشان این نیرو را نابود کنند.

نقش‌آفرینی ارتش در مدیریت غائله‌ها

نخستین فرمانده پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل با یادآوری فرماندهی سرلشکر فلاحی و مدیریت زیبای این فرمانده در غائله‌های گنبد اظهار داشت: آن موقع سپاه و نیروی مردمی به این شکل نبود، بلکه فقط کمیته‌ها در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان یا شهرهای مذهبی فعالیت داشتند.

به گفته وی، نقش کوبنده ارتش بعد از انقلاب نیز در ختم غائله‌های خلق بلوچ در سیستان و بلوچستان، تحریک کوموله دموکرات در کردستان و اقدام‌های خرابکاری در خوزستان به خوبی مشهود است.

وی تصریح کرد: این غائله‌ها از سوی ارتشی که امام (ره) به آن اعتماد کرده و پاسخ اعتماد ایشان را با حرکت انقلابی خود به اثبات رسانده بود در تاریخ ثبت شده است.

قائم‌مقام باغ موزه دفاع مقدس کاشان با یادآوری نقش ارتش پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی نیز اظهار داشت: ارتش چه زیبا بعد از فرمان امام راحل که فرمود با همه سازو برگ خود عراق را سر جایش بنشانید وارد میدان شدند و حرکت مذبوحانه صدام در بمباران‌ها شهرها را با پرواز ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش در بمباران‌ها تمامی قسمت‌های حیاتی دشمن پاسخ دادند.

سردار امینی صبا با بیان اینکه صدام ۳۱ شهریور ۵۹ توپ و تانک و حتی پادشاه اردن و عربستان را پشت این تجهیزات در زدن نخستین گلوله‌ها آورد، ادامه داد: دشمنی که به خیال خام خود بعد از ۴۸ ساعت فتح تهران و انجام مصاحبه با خبرنگاران را خواهد داشت با همت، غیرت و مردانگی همین ارتش در روز ششم و تقاضای آتش‌بس صدام زمین‌گیر شد در آن روزهایی که هنوز نیروی مردمی بوجود نیامده و سپاه، نیرویی وارد نکرده بود.

وی، ثبت تاریخی مقاومت ارتش در آغازین روزهای جنگ تحمیلی را خاطر نشان کرد و افزود: این ۶ روز یگان‌هایی مثل لشکر ۹۲ زرهی اهواز، لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه، لشکر ۸۴ خرم‌آباد و تیپ ۳۷ زرهی شیراز در کمتر از ۴۸ ساعت وارد منطقه کوشک شد و جلوی تانک‌هایی که از بستان می‌خواستند عبور کنند گرفتند.

به گفته وی، درایت امام (ره) در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی، فعالیت سپاه در آموزش نیروهای بسیجی، تشکیل اکیپ‌ها، گروهان‌ها، گردان‌ها و تیپ‌های سپاه در کمتر از ۲ ماه همه و همه به زحمات افسران عزیز ارتش بود که در کمتر از آنی وارد جبهه‌های نبرد شدند و با کمک یکدیگر هشت سال دفاع مقدس را خلق کردند.

سردار امینی‌صبا با اشاره به خلق عملیات‌های بزرگی از جمله فتح‌المبین و بیت‌المقدس به همت نیروهای مردمی و بسیج که هنوز تاریخ از آن متحیر است، گفت: این عملیات‌ها با وجود زمان کمی پس از انقلاب نو پا که آنچنان دارایی و تجهیزات نداشت، هیچ کشوری به ما کمک نکرد و تجهیزات نداد در مقابل صدامی رخ داد که در ابتدا ۱۵۹ کشور و بعد از آن تمام دنیا با پیاده کردن تجهیزات جنگی از طریق هواپیما به او در منطقه کمک کردند.

وی حرکت و ایثار جمعی نیروها را در جنگ از برکت درایت امام خمینی (ره) و ارزش قائل شدن برای ولایتمداران ارتشی عنوان و اضافه کرد: از همه مهم‌تر زمانی‌که جنگ تمام شد همه گفتند به ارتش با این همه نیرو نیاز نیست اما دوباره رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل به عنوان سلاله، نمونه و شاگرد آن حضرت به قدری زیبا مدیریت و از ارتش حمایت کرد که جایگاه ارتش و سپاه هر کدام برای خودشان با ماموریت‌های مشخص حفظ شد.

به گفته وی، چه زیبا این حرکت امام (ره) و برکت‌های تصمیم‌های ایشان در سخت‌ترین شرایط پاسخ داده شد، آن ‌طور که ارتش و سپاه به کمک انقلاب آمدند، سپاه در اجرای طرح واکسیناسیون، کمک‌های مردمی، خدمات جهادی و عمرانی پل و اتوبان ساختن و ارتش نیز در نگهداری مرزها در بستن سیلاب‌ها، در کمک به مستضعفان و روستاها پای کار آمدند و همه دست بخ دست هم دولت و انقلاب را کمک کردند.

امام خمینی (ره) سال ۱۳۵۸ در فرمانی ۲۹ فروردین را  روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد