تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 11:39
کد خبر : 106803

ناگفته‌هایی از شهید ولی نوری، شهید شاخص مرودشت

ناگفته‌هایی از شهید ولی نوری، شهید شاخص مرودشت

ناگفته‌هایی از شهید ولی نوری، شهید شاخص مرودشت فرمانده سپاه مرودشت گفت: سردار شهید ولی نوری، که به عنوان شهید شاخص مرودشت در سال جاری معرفی شده است، از شهدای مردمی و با روحیه جهادی والا بود. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مرودشت،

ناگفته‌هایی از شهید ولی نوری، شهید شاخص مرودشت

فرمانده سپاه مرودشت گفت: سردار شهید ولی نوری، که به عنوان شهید شاخص مرودشت در سال جاری معرفی شده است، از شهدای مردمی و با روحیه جهادی والا بود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مرودشت، هر چند جنگ در قرن‌های متمادی موجب شکست رژیم‌های ایران و بسته شدن قراردادهای نگینی شد و هر باره بخش‌های زیادی از سرزمین کشورمان به دشمن متخاصم واگذار گردید اما جنگ هشت‌ ساله و به عبارتی هشت سال دفاع مقدس، معنا و مفهوم تازه‌ای به مقاومت داد و برای اولین بار در تاریخ کشورمان، ایرانیان توانستند در برابر دشمنی که مورد حمایت گسترده ابرقدرت‌ها قرار داشت، مقاومت کنند و پیروز میدان شوند.

 از سوی دیگر هر چند جنگ هشت‌ ساله ایران آثار مخربی بر زیرساخت‌ها کشورمان بر جای گذاشت و صدمات زیادی بر پیکره کشورمان از جمله اقتصاد ما وارد کرد اما به‌ راستی آثار مثبت این جنگ علاوه بر صدور پیام انقلاب به آن‌ سوی مرزها و خوداتکایی داخلی، در واقع یک دانشگاه انسان‌سازی بود که شایسته‌سالاری و ایثار مقاومت و استقبال از شهادت در آن حکمرانی می‌کرد.

فرمانده سپاه شهرستان مرودشت، تداوم راه شهدا و انتقال فرهنگ شهید و شهادت را یک وظیفه دانست و گفت: شهدای ما با ایمان و اخلاص، برای دفاع از اسلام و کیان اسلامی مجاهدت کردند و امروز مهم‌ترین وظیفه همه ما تداوم راه آنها و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت است.

امید نصیبی به شاخصه‌ها و مؤلفه‌های انتخاب سردار شهید ولی نوری به‌ عنوان شهید شاخص شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: مردمی بودن، اسلامی و جهادی بودن، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و همچنین فرماندهی گردان و مسئولیت‌های دیگر در دوران هشت سال مقدس مهم‌ترین شاخصه هایی بود که این شهید والامقام به‌ عنوان شهید شاخص شهرستان مرودشت معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌ منظور ارج نهادن به مقام شهید و شهادت و نهادینه کردن فرهنگ شهادت‌طلبی هر ساله تعدادی از شهدای دیارمان به‌ عنوان شهید شاخص به جامعه معرفی می‌شود، امسال قرعه این حرکت بسیار ارزشمند در این شهرستان به نام سردار شهید ولی نوری افتاده است.

شهید ولی نوری، دهم مهر ماه ۱۳۳۰ در روستای قلعه نو از بخش درودزن شهرستان مرودشت در خانواده‌ای بسیار مذهبی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی را در روستا گذارند و در دبستان روستا نیز مشغول به تحصیل شد و با علاقه زیادی درس می‌خواند اما متأسفانه علی‌رغم همه اشتیاقی که به درس و مدرسه داشت به دلیل فقر مادی و وضعیت خاص اقتصادی خانواده از ادامه تحصیل محروم شد و در مقطع سوم راهنمایی ترک تحصیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در طول جنگ به‌ عنوان هادی تیربارچی، مدیریت داخلی لشکر ۱۹ فجر، فرمانده گردان در عملیات شکست حصر آبادان، معاون گردان در عملیات فکه و عملیات فتح خرمشهر، فرمانده گردان در عملیات رمضان، فرمانده گردان در عملیات محرم، فرماندهی سه گردان عمل‌کننده در غرب، فرمانده گردان ثارالله و فرمانده تیپ حضرت زهرا (س) در خدمت اسلام و انقلاب و حضرت امام بود.
 
وی سرانجام در بیستم تیرماه ۱۳۶۴ در عملیات قدس سه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید نوری به این شرح است:

نوشته‌ای را بر روی این کاغذ می‌نویسم پیام نامه من است و نه وصیت‌نامه، زیرا من و یا کسی که شهید شود، مردن نیست بلکه به تعبیر قرآن کریم زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

 برادران سپاه و بسیج شما به‌عنوان بازوی مسلح ولایت‌فقیه و سربازان اسلام هستید و در خاطره‌ها یاد سربازان صدر اسلام را زنده می‌کنید پس باید به وظیفه خطیری که دارید آگاه باشید و آن صیانت از اسلام عزیز است.

همه ما مدیون این رهبری و این انقلاب هستیم و باید انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم، مقدمه حضور حضرت مهدی(عج) را فراهم آوریم از غیبت و افترا دوری‌کنید و همه در یک صف آهنین برای خود پیکار کنید.

یک عرض با پدر و مادر و خویشان دارم که اگر شهید شدم هیچ ناراحت نباشید و بر سر قبر من گریه نکنید، زیرا کسی نبود که بر سر قبر حسین (ع) گریه کند.

 سخنی نیز با برادرانم دارم، برادر شما امیدان آینده انقلاب هست شما وارث خون شهیدان هست تا می‌توانید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید و رهبر عظیم الشان انقلاب را پیروی می‌کنید که واقعاً نائب امام زمان هست.
 خداوند همه شما را موفق و پیروز گرداند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد