تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 11:28
کد خبر : 106552

اجرای «محله همدلی» در ۲ هزار مسجد استان یزد

اجرای «محله همدلی» در ۲ هزار مسجد استان یزد

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال بسیاری از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی اجرا می شود، اظهار داشت: در کنار برنامه‌های مجازی، طرحی با عنوان محله همدلی برای نخستین بار در سطح استان اجرا می شود. وی با اشاره به اینکه این طرح

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال بسیاری از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی اجرا می شود، اظهار داشت: در کنار برنامه‌های مجازی، طرحی با عنوان محله همدلی برای نخستین بار در سطح استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح استان آغاز شده است، عنوان کرد: محله همدلی در ۲ هزار مسجد شهرهای مختلف استان یزد و حتی تعدادی از روستاها در حال اجراست.

نجیمی یادآور شد: در قالب این طرح مسجدمحور، مسائل و مشکلات هر محله به ویژه مسائل اجتماعی و فرهنگی، شناسایی و با کمک امام محله، مردم محل و مسئولان نسبت به رفع آن اقدام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نقش مهم روحانیون و هیئت امنای مسجد در اجرای این طرح اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ روحانی در کنار هیئت امنای مساجد، مردم و جوانان به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح مشارکت دارند.

نجیمی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد فعال شدن مساجد طراز انقلاب اسلامی بیان کرد: پیگیری مسائل و مشکلات هر محله با همکاری و حضور فعال خیران و جوانان هر منطقه نقش مهمی در رفع معضلات و پاسخگویی به مطالبات آنها دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان در استان اظهار داشت: تلاش شد به رغم مصوبات ستاد ملی کرونا، با رایزنی و ایجاد فضای مناسب، مقدمات برگزاری نمازجماعت در سه نوبت در ۲ هزار مسجد استان فراهم شد.

نجیمی ادامه داد: نماز جماعت در این مساجد در فضای باز، با زمان حداکثر ۲۰ دقیقه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد