تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 7:41
کد خبر : 10636

انتقاد شدید رئیس جمهور ازبکستان از حجاب‌ستیزی سازمان جوانان این کشور

انتقاد شدید رئیس جمهور ازبکستان از حجاب‌ستیزی سازمان جوانان این کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان طی نشستی با مسئولان امنیتی و انتظامی این کشور در تاشکند، فعالیت سازمان جوانان ازبکستان در مورد مقابله با پوشش اسلامی بانوان مسلمان را به شدت مورد انتقاد قرار داد. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان طی نشستی با مسئولان امنیتی و انتظامی این کشور در تاشکند، فعالیت سازمان جوانان ازبکستان در مورد مقابله با پوشش اسلامی بانوان مسلمان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی خطاب به رئیس سازمان تازه تاسیس شده جوانان ازبکستان گفت: «مگر این سازمان به جز برداشتن روسری دختران در این کشور کار دیگری ندارد؟، شما بینید درباره اقدام این سازمان که با برگزاری مراسمی و برداشتن حجاب دختران، شبکه‌های اجتماعی چه واکنشی به آن نشان دادند».

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: دست از این برنامه‌ها بردارید و بانوان را در انتخاب لباس و پوشش خود آزاد بگذارید.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از اسپوتنیک، در این مطلب تاکید شده که اقدام اخیر سازمان جوانان ازبکستان در مورد برداشتن حجاب دختران جوان در یکی از استان‌های این کشور یادآور برنامه اجباری برداشتن حجاب طی دهه ۱۹۳۰ و حکومت شوروی سابق در آسیای مرکزی است.

از این رو، سازمان جوانان تازه تاسیس ازبکستان به عنوان وارث سازمان جوانان شوروی معرفی شده که به مقابله با حجاب بانوان اقدام می‌کند.

پس از مرگ اسلام کریم‌اف، شوکت میرضیایف که در منصب نخست وزیری بود به عنوان رئیس جمهور تعیین شد. میرضیایف از آغاز دوره ریاست جمهوری خود یعنی در اواخر سال ۲۰۱۶ اقدامات بسیاری را انجام داده که از جمله آن اتخاذ رویکرد جدیدی در مناسبات با کشورهای همسایه می‌باشد، در همین چارچوب دولت تاشکند روند بهبود روابط خود را با کشور تاجیکستان آغاز کرد که تاکنون به موفقیت‌های مختلفی از جمله در زمینه تعیین خط مرزی و همکاری‌های مختلفی سیاسی و امنیتی دست یافته‌اند. 

در این دولت اقدام‌های مختلفی نیز در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی انجام شده و دولت تاشکند تلاش می‌کند تا مبانی حقوق بشری را در کشور خود اجرا کند. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد