تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 9:09
کد خبر : 105307

تصمیمات موازی؛ مانعی پیش روی تولید

تصمیمات موازی؛ مانعی پیش روی تولید

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ فروردین‌ماه) در نخستین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال‌جاری، با تسلیت شهادت مظلومانه دو محیط‌بان در منطقه حفاظت‌شده فیله‌خاصه، اظهار کرد: امید است امسال سال خوبی برای همه مردم ایران با حذف کرونا و مشکلات دیگر باشد. شاخص‌های سال گذشته استان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ فروردین‌ماه) در نخستین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال‌جاری، با تسلیت شهادت مظلومانه دو محیط‌بان در منطقه حفاظت‌شده فیله‌خاصه، اظهار کرد: امید است امسال سال خوبی برای همه مردم ایران با حذف کرونا و مشکلات دیگر باشد. شاخص‌های سال گذشته استان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: دبیرخانه ستاد تسهیل عملکرد بسیار خوبی داشته است و از اقدامات و برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان نیز باید به‌ صورت ویژه تقدیر شود. دلیل موفق بودن اتاق بازرگانی زنجان، برنامه‌محور بودن است که البته به دلیل شیوع کرونا، موفق به مبادلات مطلوب، برگزاری نمایشگاه و ارتباطات خوب تجاری خارجی نشدیم که همه این‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اتاق برنامه‌محور بوده و جای تقدیر دارد که برنامه یک ساله شورای گفت‌وگو را تدوین و آماده کرده است، گفت: خوشبختانه ۲۱ درصد صادرات ما طی سال گذشته افزایش داشته، با وجود اینکه بیش از سه ماه مرز ترکیه بسته بود.

حقیقی با بیان اینکه ورود موقت ما ۴۳ درصد، واردات نیز ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: استفاده از بانوان فعال در حوزه اقتصاد یکی دیگر از اقدامات بسیار خوبی بود که اتاق در سال گذشته انجام داده است.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه اقتصاد خارجی و نیز دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید، تصریح کرد: حضور در بازارهای جدید افزون بر حفظ بازارهای موجود نیز بسیار خوب است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، پراکندگی جلسات و تصمیمات موازی را یکی از موانع بر سر راه تولید و تجارت عنوان کرد و یادآور شد: این موازی‌کاری باید حذف شود. نظر صریح مقام معظم رهبری برداشته شدن موانع است و اگر در حال حاضر برای سرمایه‌گذار موانع ایجاد شود، مقصر ما هستیم. اگر می‌خواهیم اقدامات مطلوب باشد باید شفاف بوده و سرعت گیرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و زحمات زیادی برای آن کشیده شد که نتایج آن باید فوق‌العاده می‌شد. از تجربه‌ها باید استفاده کرد و زمانی که مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی تاکید دارند، همه باید وارد میدان شده و پای کار بمانند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد