نقش توسعه الکترونیک در تحقق شعار سال
مرتضی بلالی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات شامل سه بخش زیرساخت، خدمات و محتوا است، اظهار کرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت بوده و محتوا و خدمات مربوطه به دستگاههای خدماترسان ارتباط دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به فراهم
مرتضی بلالی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات شامل سه بخش زیرساخت، خدمات و محتوا است، اظهار کرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت بوده و محتوا و خدمات مربوطه به دستگاههای خدماترسان ارتباط دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به فراهم بودن زیرساخت، اکثر خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام میشود، یادآور شد: بهعنوان مثال کوچکترین مورد خدماتی در بستر الکترونیک، احراز هویت است و تبادل اطلاعات میاندستگاهی از طریق شبکه ملی اطلاعات صورت میپذیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مرکز ملی تبادل اطلاعات تحت عنوان NIX که توسط وزارتخانه راهاندازی شده است، افزود: تمامی دستگاههای دولتی میتوانند از طریق استان یا ستاد مرکزی در تهران به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شوند.
وی با بیان اینکه اکثر دستگاهها به سمت توسعه خدمات الکترونیک رفتهاند، خاطرنشان کرد: گذرگاه خدمات الکترونیک نیز تحت عنوان ( GBS) راهاندازی شده و بستر این خدمات، در سطح کشور و استانی فراهم شده است.
بلالی در خصوص مزایای توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: راه مبارزه با فساد توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است، با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد اجرای خدمات در این بستر از رانت و فساد جلوگیری کرده و موجب شفافسازی میشود، بهعلاوه ارائه خدمات در حداقل زمان ممکن صورت میپذیرد.
وی در خصوص مزایای توسعه دولت الکترونیک در تحقق شعار سال اظهار کرد: سال ۱۴۰۰، سال «تولید، پشتیبانیها، مانع زداییها» نامگذاری شده است و واضح است که برای تحقق این شعار بایستی به کلیه عوامل مؤثر در تولید توجه شود، اکثر کسبوکارها به سمت فضای مجازی هدایت شده است، علاوه بر این دریافت مجوز برای کسبوکارها در گذشته زمانبر بود اما توسعه الکترونیک، در رفع موانع تولید بسیار موثر بوده و مراحل را کوتاه میکند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موانع قانونی بیجهت را باید رفع کنیم و استعلامات متراکم غیرضرور در فرایند تولید و صدور مجوز برای کسب و کارها را رفع کنیم.
بلالی خاطرنشان کرد: دستگاههای خدماترسان باید به سمتوسویی حرکت کنند که خدمات و محتوای خود را در بستر الکترونیک ارائه دهند که لازمه آن تلاش برای متصل شدن به مرکز ملی اطلاعات است.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰