تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 16:40
کد خبر : 104306

شهید سلگی یک چهره مردمی بود

شهید سلگی یک چهره مردمی بود

سردار مهدی فرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سردار شهید سلگی همان انسان مجاهد مخلصی بود که در دوران دفاع مقدس با رشادت وارد میدان دفاع شد و با همان تفکر زندگی خود را ادامه داد. فرجی با تاکید بر ارادت و اعتماد حاج میرزا به جوانان گفت: شهید سلگی به

سردار مهدی فرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سردار شهید سلگی همان انسان مجاهد مخلصی بود که در دوران دفاع مقدس با رشادت وارد میدان دفاع شد و با همان تفکر زندگی خود را ادامه داد.

فرجی با تاکید بر ارادت و اعتماد حاج میرزا به جوانان گفت: شهید سلگی به جوانان بسیار اهمیت می‌داد و اعتقاد داشت همان طور که در دوران جنگ به جوانان مسئولیت‌های مهم می‌دادند باید اکنون هم به آنها میدان داد.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان گفت: هر جایی که به حاج میرزا مسئولیت دادند نگاه مردم نگاه ارزشمندی بود، خداوند به حاج میرزا ویژگی‌های خاصی داده بود و دنیا در او اثر نگذاشت.

وی ادامه داد: در عملیات قادر که مشترک با بچه‌های ارتش بود، حاج میرزا سلگی را به عنوان فرمانده پیشنهاد دادند چرا که انسان تأثیر گذاری بود

فرجی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: حاج میرزا هردو پا را از دست داده و از ناحیه دست مشکل پیدا کرده بود اما هدایت این عملیات بر دوش این جانباز بود و چه خوب فرمانده ای کرد.

سردار فرجی با اشاره به صبوری همسر حاج میرزا گفت: این شیر زن نیز سهم بزرگی در مسیر حاج میرزا سلگی داشت.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان با اشاره به نقش حاج میرزا در بحران‌ها و رویدادهای سیاسی و اجتماعی افزود: با گذشت یک سال از شهادت این بزرگ مرد، نبودش در فضاهای مختلف بسیار احساس می‌شود، شهید سلگی همیشه بزنگاه و به هنگام عمل می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان افزود: حضرت آقا این جانباز سرافراز را شهید زنده خطاب کردند که این تعبیر نشان دهنده جایگاه و شخصیت ممتاز ایشان است.

فرجی با بیان اینکه عملکرد و اخلاص شهید سلگی را می‌توان در عملیات والفجر ۸ و مرصاد مرور کرد گفت: سردار سلگی در میدان جنگ بسیار کارکشته بود، ایشان با فکر، اندیشه و نیروی اندکی که در اختیار داشتند، همیشه منسجم بودند.

گفتنی است، سردار حاج میرزا سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» در به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ به جمع یاران شهیدش پیوست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد