تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 - 7:08
کد خبر : 10427

همایش مساجد در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود

همایش مساجد در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: ۳۰ مرداد، روز جهانی مساجد، همایش مساجد با هدف رساندن مساجد به طراز مساجد انقلاب اسلامی و تبیین فرموده امام راحل(ره) که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: ۳۰ مرداد، روز جهانی مساجد، همایش مساجد با هدف رساندن مساجد به طراز مساجد انقلاب اسلامی و تبیین فرموده امام راحل(ره) که فرمودند مساجد سنگرند و این سنگرها را حفظ کنید در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود.
وی به کارکردهای مساجد اشاره کرد و افزود: مسجد بهترین مکان برای آشنایی با هنجار ها و ناهنجاری های موجود در جامعه است. بی شک تشکیل اجتماعات در مکان مقدس مسجد سبب می شود تا مؤمنان تحت توجه و ارشاد عالمان و مبلغان دینی، مورد تربیت اسلامی قرار گیرند.
وی ادامه داد:  در بررسی آیات و روایات این نکته مهم به دست می آید که مسجد بهترین مکان برای آرامش قلب ها و پناهگاهی برای زندگی پر تلاطم شهر به شمار می آید، آمارها نشان می دهد که آرام ترین انسان ها از نظر روانی، مسجدی ها و افرادی هستند که با دعا و نیایش مأنوس می باشند.
مدیر ستاد اقامه نماز همدان در خصوص کارکرد اجتماعی مسجد نیز گفت: اصولاً از علل تاکید پیامبر اسلام  (ص) و امامان معصوم علیهم السلام بر حضور در نماز جماعت، ایجاد روحیه تعاون میان نمازگزاران و افزایش بُعد اجتماعی مسلمانان در کنار انجام اعمال عبادی آنان است.
حجت الاسلام حسنی حلم اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی ایران نیز پس از امور اعتقادی و عبادی، پررنگ ترین و فعال ترین کارکرد مسجد با محوریت سیاست بوده، چرا که مساجد در آگاهی و بیداری مردم نقش موثری داشته اند.
وی افزود:  همایش روز جهانی مسجد با حضور روحانیون، هیئت امنا و سایر فعالان مساجد همدان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان به منظور آشنایی و هماهنگی بیشتر مساجد با این شورا برگزار می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد