تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 - 13:46
کد خبر : 10380

نماز جمعه، نماز ولایت و حاکمیت اسلامی است

نماز جمعه، نماز ولایت و حاکمیت اسلامی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای تفرش، حجت الاسلام حاجی پور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی در جلسه شورای اداری تفرش گفت: نماز جمعه تنها یک عبادت نیست و دارای اهمیت ویژه ای در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای تفرش، حجت الاسلام حاجی پور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی در جلسه شورای اداری تفرش گفت: نماز جمعه تنها یک عبادت نیست و دارای اهمیت ویژه ای در سطح جامعه است.

حاجی پور اظهار کرد: توجه به تاریخ هجرت پیامبر(ص) نشاندهنده این مسئله است که پس از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، اولین نماز جمعه توسط پیامبر(ص) اقامه شد. نماز جمعه، نماز حاکمیت اسلامی است و هرکسی شایستگی اقامه آن را ندارد.

وی افزود: در طول ۳۹ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۹۰۰ نماز جمعه در کشور و ۳۳ نماز جمعه در استان مرکزی هر جمعه اقامه می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی تاکید کرد: نماز جمعه، نماز ولایت و حاکمیت اسلامی است که همه برای تقویت آن باید تلاش کنند.

حاجی پور خاطر نشان کرد: رمز موفقیت یک امام جمعه، تعامل است که در سایه همکاری، مشکلات مردم و مسائل زودتر برطرف می شود.

نماینده مردم در مجلس:

اختلافات بین مسئولین سبب عدم تحقق خدمت صادقانه می شود

محمد حسینی نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیتها امانتی هستند که برای هیچ فردی ماندگار نیست و مسئولین باید بدانند در پس همه این پستها تنها نام نیکو باقی می ماند.

حسینی اظهار کرد: حلقه وحدت سبب می شود که مردم کمتر هزینه پرداخت کنند. وجود اختلافات بین مسئولین به ضرر مردم است و سبب عدم تحقق خدمت صادقانه می شود.

فرماندار تفرش:

سنگر نماز جمعه در رشد و تعالی مردم موثر است

علی میرزایی فرماندار تفرش گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مسئولیتها امانت و نعمتی الهی هستند و برای یک سرباز نظام نباید فرق کند که در کجای صف خدمت به مردم باشد.

میرزایی با اشاره به شهر تفرش اظهار کرد: شهر تفرش پایگاه دیانت، سیاست و علم در کشور است. وجود امامزادگان جلیل القدر، ۲۲ پدر علمی، بزرگان و فرهیختگان و جد مقام معظم رهبری دلیلی براثبات این مدعا است.

فرماندار تفرش با اشاره به نماز جمعه، بیان کرد: سنگر نماز جمعه در رشد و تعالی مردم موثر است؛ نماز جمعه دژ مستحکمی است که در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کند.

امام جمعه تفرش:

راه حل درمان اختلافات و مشکلات، قرآن است

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه جدید تفرش گفت: مدیریت افراد در نظام اسلامی، مدیریتی متصل به اهل بیت(ع) است که این مسئله نگاه جهان بینی اسلام است.

خدامی اظهار کرد: راه حل درمان اختلافات و مشکلات، قرآن است. هر چه جهان بینی ها به قرآن نزدیک تر شود، ظهور نزدیک تر می شود.

وی افزود: اگر مسئله تواضع در جایگاهها بیشتر رعایت شود، اختلافات کمتر می شود.

در این جلسه از زحمات حجت الاسلام محمد مومنی امام جمعه سابق تفرش تقدیر و حجت الاسلام نعمت الله خدامی به عنوان امام جمعه جدید تفرش معرفی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد