تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 12:21
کد خبر : 103497

تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها از موانع تحقق شعار سال

تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها از موانع تحقق شعار سال

«خسرو فروغان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تولید و صادرات برای توسعه اقتصادی کشور تاکید داشتند اما برخلاف توصیه‌های انجام شده، اهداف مورد نظر به طور کامل تحقق نیافته است. عضو اتاق بازرگانی، صنایع،

«خسرو فروغان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تولید و صادرات برای توسعه اقتصادی کشور تاکید داشتند اما برخلاف توصیه‌های انجام شده، اهداف مورد نظر به طور کامل تحقق نیافته است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بخش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند اما تاکنون به موفقیت کافی دست نیافته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل دست نیافتن به بهبود و رشد در تولید، موانع و اختلاف نظرها در بخش‌های مختلف است و نمی‌توان با دستورالعمل‌های جدید دولت‌ها به سرعت آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات بانکی از دیگر مشکلات و موانع برای تولید و توسعه کشور است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات موجود در کشور سیاست گذاری مناسبی از سوی بانک ها برای پشتیبانی و حمایت از تولید نمی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخشی دیگر از قوانین برای تولیدکنندگان استانی است، تاکید کرد: در صورت یکسان سازی و کاهش قوانین و مقررات، تولید به سرعت رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

فروغان با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور، اظهار داشت: شرایط به گونه ای پیش می رود که موجب فساد اداری در دستگاه های مختلف شود که مانع دیگری برای دریافت مجوزها به وجود می آید و در نتیجه تولید، سرمایه گذاری و تجارت با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از دولت ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و دولت باید مشکلات و موانع را به صورت ریشه ای رفع کنند و برای حمایت از تولید موانع اصلی و دلایل فساد را پیدا کرده و در صدد رفع آن اقدام کنند.

به گفته این فعال اقتصادی در صورتی که ریشه مشکلات و موانع پیدا و رفع شود، فردای روشن را رقم می زند؛ اما اگر با این روند پیش برویم و تغییرات اساسی صورت نگیرد به اهداف تعیین شده دست پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،  امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد