تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 14:13
کد خبر : 103087

بازخوانی عملکرد پلیس در تامین امنیت مردمی در سال ۹۹/ از پاکسازی محلات تا مبارزه با قماربازها

بازخوانی عملکرد پلیس در تامین امنیت مردمی در سال ۹۹/ از پاکسازی محلات تا مبارزه با قماربازها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ پلیس با اجرای طرح اقتدار سعی در تامین امنیت عمومی شهروندان دارد و در این طرح از ظرفیت عملیاتی و کاربردی ظرفیت نیروهای خود بهره مند می‌شود. طرح اقتدار پلیس در حالی برای

سوژه نوروز///بازخوانی عملکرد پلیس در تامین امنیت مردمیبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ پلیس با اجرای طرح اقتدار سعی در تامین امنیت عمومی شهروندان دارد و در این طرح از ظرفیت عملیاتی و کاربردی ظرفیت نیروهای خود بهره مند می‌شود.

طرح اقتدار پلیس در حالی برای تامین امنیت عمومی اجرا می‌شود که ماموران نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و بهره گیری تجهیزاتی که در اختیار دارند در راه تامین امنیت عمومی پایتخت و فراهم کردن محیطی امن برای شهروندان تلاش می‌کنند.

به گفته سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی با ارتکاب به تخلفاتی چون عربده کشی، قدرت نمایی، ضرب و جرح، استفاده غیرمجاز از سلاح و مزاحمت نوامیس، آرامش و آسایش مردم را مختل می‌کنند و برخورد و دستگیری آن‌ها به طور مستمر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

متخلفان با تشکیل باندهای شرارت و استفاده از سلاح سرد به ایجاد درگیری اقدام می‌کنند و ضمن بر هم زدن نظم عمومی حاکم در سطح جامعه به ارز اندام در مقابل گروههای شرارت اقدام می‌کنند.

مزاحمت برای نوامیس در سطح شهر و استفاده غیرمجاز از سلاح از جمله جرائمی است که عمده دستگیر شدگان در اجرای طرح اقتدار پلیس به دلیل آن دستگیر و تحویل مراج قضائی می‌شوند.

سردار رحیمی امنیت مردم را خط قرمز نیروی انتظامی عنوان کرده و طرح‌های امنیت بخش  پلیس را در جهت تامین امنیت شهروندان را طرح‌هایی مستمر معرفی می‌کند و در این طرح‌ها چندین قبضه سلاح جنگی، فشنگ، سلاح سرد، خودرو و موتور سیکلت و همچنین مقادیری از انواع مشروبات الکلی از مجرمان کشف و ضبط شده است.

از پاکسازی محلات تا رصد متخلفان در فضای مجازی!

پاکسازی محلات مختلف پایتخت از وجود اراذل و اوباشی که با اقدامات مجرمانه خود از مردم محله سلب آرامش می‌کنند موضوع مهمی است که باید از طرف نیروی انتظامی و سایر دستگاههایی که تامین امنیت عمومی مردم را بر عهده دارند به طور جدی پیگیری شود.

البته نیروی انتظامی در تامین امنیت عمومی تنها به فضای فیزیکی محلات بسند نکرده است و اقدامات مجرمانه مجرمان در فضای مجازی را هم رصد کرده و پس از شناسایی متخلفان در فضای سایبری بر اساس قوانین موجود با متخلفان برخورد می‌کند.

فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بستر راحت‌تر و بی دردسرتری را برای مجرمان فراهم کرده است و پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی نظارت هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی از جمله نیروی انتظامی را می‌طلبد.

تولید محتوا شامل فیلم و عکس و انتشار تصاویر نامناسب در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی از جمله مواردی است که اراذل و اوباش از انجام اعمال مجرمانه در این فضا هم ابایی ندارند و موضوع دستگیری این متخلفان هم بخش دیگری از اجرای اقدامات امنیت عمومی پلیس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

دستگیری۱۴۶ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس

برخورد با قمار و قمارخانه‌ها!

جرم قمار و قماربازی عده‌ای از متخلفان به ویژه در فضاهایی چون قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها و اماکن این چنینی از دیگر جرائمی است که هنوز در برزخی از این مراکز رخ می‌دهد و به گفته سردار رحیمی، پلیس با جدیت هر چه بیشتر با این مجرمان هم برخورد می‌کند.

شناسایی و پلمپ تفرجگاههای غیر مجاز و برخورد قانونی با عوامل گرداننده این مراکز نیز از دیگر اقداماتی است که عوامل نیروی انتظامی طی عملیاتهای مختلف آن را اجرایی می‌کنند.

بسیاری از جرائم شهر تهران در حال حاضر در خانه‌های مجردی و توسط اراذل و اوباش صورت می‌گیرد و وجود چنین خانه‌هایی در برخی از محلات مثل میدان امام حسین علیه السلام، خزانه بخارایی، اتابک، شوش و هرندی محله را برای رفت و آمد عموم مردم ناامن کرده است و پلیس در این راستا شناسایی و پلمپ این خانه‌ها و اتاقکها را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید

تشکیل ۵۹ پرونده برای عربده کشان و مزاحمین نوامیس در اماکن عمومی

دستگیری مجرمان و متهمان در طرح اقتدار پلیس و برخورد قانونی با آن‌ها از اقدامات خوب پلیس است و در ادامه وجود قوانین مناسب و کارآمد است که می‌تواند نقش بازدارنده‌ای در جهت تادیب متخلفان و درس عبرت گرفتن آن‌ها ایفا کند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد