تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 9:59
کد خبر : 102941

پیگیری مشکلات واحدهای در تملک بانک‌ها

پیگیری مشکلات واحدهای در تملک بانک‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن درویشیان صبح سه‌شنبه در نشست با فعالان شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: مشکلاتی که در حوزه واحدهای تولیدی است دو بخش است، بخشی ملی است و مربوط به دستگاه‌های ملی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن درویشیان صبح سه‌شنبه در نشست با فعالان شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: مشکلاتی که در حوزه واحدهای تولیدی است دو بخش است، بخشی ملی است و مربوط به دستگاه‌های ملی و برخی هم قوانینی است که باید اصلاح شود.

پیگیری مشکلات واحدهای در تملک بانک‌ها

وی با تاکید بر اینکه همانطور که مقام معظم رهبری شعار سال را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامیدند، موانع را ما هم شناسایی کرده‌ایم که مربوط به قوانین و مقررات است گفت: در این راستا باید با اولویت نسبت به آن قوانینی که بیشتر مورد اطلاع است از طریق مجلس اقدام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بخشی هم استانی و مدیریتی است.

حجت الاسلام درویشیان با تاکید بر اینکه می‌شود جلساتی را گذاشت و با هماهنگی بین بخشی در استان و با اراده، برخی مشکلاتی که نیاز با قانون و مصوبه ندارد را حل کرد افزود: یکی از آن موضوعات واحدهای در تملک بودن بانک‌ها است که در کل کشور احصا شده و به استان‌ها گفته‌ایم که پیگیری کنند.

وی بیان داشت: باید سعی شود که این مشکلات حل و بخشی که مربوط به مرکز است منعکس شود تا پیگیری کنیم، بانک‌ها هم آمادگی اعاده واحدهای تملک شده را دارند، تعدادی را هم پس داده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه کسانی که بدهی به بانک‌ها دارند، پیگیری شود و قبل از اینکه بخواهد در مرجع قضائی مورد بررسی قرار گیرد همکاران ما بررسی کنند و بانک‌ها سودهای مازدا محاسبه شده را اصلاح کنند.

رفع مشکل بیکاری لرستان با احیای واحدهای تعطیل

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه برخی از واحدهای تملک شده به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات است، ادامه داد: سودهای محاسبه شده قانونی است، باید فکری شود یا استمهال شود یا به شکلی مجدد تسهیلاتی در اختیار بگیرند تا از تملک خارج شوند.

وی افزود: بانک‌ها اداره کننده خوبی برای واحدهای تولیدی نیستند، کار بانک کار پولی و بانکی است، خودشان هم مدعی هستند دنبال تملک نیستند، اما عدم پرداخت بدهی باعث تملک شده که بر اساس قانون هم ظرف سه سال باید واگذار کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات واحدها به طور جدی در برنامه سازمان بازرسی است گفت: لرستان با همه ظرفیت‌های خوبی که در حوزه صنعت و کشاورزی دارد اما بیکاری بالایی دارد.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: لرستان تقریباً اولین استان از نظر نرخ بیکاری است، در حالی که در حوزه ظرفیت‌های منابع آبی، استان سوم است، اگر ظرفیت‌های صنعتی که دارد فعال شود و واحدهای بزرگ صنعتی که تعطیل با نیمه تعطیل هستند، مشکلاتشان حل شود بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان حل خواهد شد.

عدم اجرای قانون مورد پیگیری قرار می‌گیرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: بر حسب منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان قوه قضائیه، یکی از دستورات و اولویت‌های کاری خود را حمایت از تولید، کارآفرینی و افزایش اشتغال قرار داده‌ایم، در حد اختیارات و وظایفی که داریم می‌توانیم کار کنیم و بخش عمده‌ای مربوط به حوزه اجرا است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: اگر قوانین به موقع و درست اجرا شود بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت، عدم اجرای قانون به عنوان یک ترک فعل مورد پیگیری و پیگرد قرار می‌گیرد، نسبت به هر دستگاهی که باشد.

وی بیان داشت: امیدواریم موانع تولید و سرمایه گذاری را امسال به حداقل ممکن برسانیم، اینکه رهبری سال‌ها است که شعار را در حوزه اقتصادی تعیین کردند و امسال به صورت ویژه مانع زدایی را مطرح کردند، نشان می‌دهد مانع‌هایی وجود دارد که تولید هنوز آن گونه که باید رونق پیدا نکرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخشی از موانع مربوط به قوانین است و بخشی هم مربوط به عدم هماهنگی و همکاری و جدیت در رفع مشکلات واحدها است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد