تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فروردین 1400 - 13:07
کد خبر : 102806

نماینده مجلس: رفع مسائل بانکی تولید را پویا می‌کند

نماینده مجلس: رفع مسائل بانکی تولید را پویا می‌کند

حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک سال نو و اینکه نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال است که همواره اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داده

حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک سال نو و اینکه نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال است که همواره اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داده اند تا با تولید و خودکفایی و صادرات محصولات، از بیگانگان بی نیاز شویم و روی پای خود بایستیم.

وی شعار نامگذاری شده در سال جدید توسط  مقام معظم رهبری را یادآور شد و  با اظهار این مطلب که به علت مسائل بانکی بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه هایی ناچار شده اند که با ظرفیت پایین کار کنند و یا به دلیل بدهی با مشکل جدی مواجهند ، تاکید کرد: رای تحقق این شعار همه دستگاه ها  از جمله بانک ها باید پای کار بیایند تا اقتصاد کشور رنگ پویایی و شکوفایی به خود بگیرد.

حجت الاسلام جلالی یکی از موانع اصلی تولید را ساختار اداری دانست و بیان کرد: بروکراسی اداری ما جزو موانع اصلی محسوب می شود که باید برای تحقق شعار سال در این ساختار تغییر و تحولاتی در راستای جان بخشیدن به روند تولید انجام گیرد.

وی ادامه داد: بانک ها برای وصول بدهی کارخانه ها، آن ها را تعطیل و پلمب می کنند؛ که با این کار کارگران بیکار شده و کارخانه و کارگاه تبدیل به مخروبه می شود و دستگاه های موجود در کارخانه و کارگاه هم مستهلک می شوند و سرمایه ها از بین می رود و در نهایت تولید هم می خوابد.

حجت الاسلام جلالی گفت: با پیگیری های رئیس قوه قضائیه ( آیت الله رئیسی ) یکهزار و ۵۰۲ کارخانه که در کشور بنا به دلیل بدهی بانکی تعطیل شده بودند فعال شده اند امیدواریم با پاره اندیشی برای سایر کارخانه های مشکل دار شاهد اشتغال پایدار و رونق صادرات باشیم .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوّمین مانع اصلی بر سر راه تولید؛ استعلامات و مجوزهای ۱۴ گانه است به طوری که فرد سرمایه گذار برای دریافت هر مجوزی باید سه ماه در بروکراسی های اداری معطل بماند و کسی که بخواهد این ۱۴ مجوز را اخذ کند سال ها طول می کشد.

وی خاطرنشان کرد: پنجره اقتصادی واحد برای سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای تولید راه اندازی شده است امّا هنوز به درستی فعال نشده است.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد:  همچنین بخشی دیگر از موانع تولید مربوط به قوانین است که باید اصلاح یا حذف شوند تا روند تولید سرعت گیرد.

وی اظهار داشت:  امسال برای تحقق شعار سال باید قوانینی که نیاز به اصلاح یا حذف دارد در مجلس شورای اسلامی مورد بازبینی قرار گیرند و ا همچنین  قوانین مالیاتی و عوارض و مسائل بانکی باید به صورت حمایتگر از سرمایه گذار و تولید کننده به شمار آیند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد