تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 9:53
کد خبر : 10261

سردار شجاع: برای جشن امام رضا(ع) کسی از ما مجوز نگرفته است/ موسوی‌زاهد: مخالف برگزاری کنسرت در دانشگاه هستیم

سردار شجاع: برای جشن امام رضا(ع) کسی از ما مجوز نگرفته است/ موسوی‌زاهد: مخالف برگزاری کنسرت در دانشگاه هستیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری، کنسرت سالار عقیلی خواننده کشوری، در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شود.   کنسرتی که این‌بار علی‌رغم نادیده گرفتن مصوبه شورای امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری، کنسرت سالار عقیلی خواننده کشوری، در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شود.

 

کنسرتی که این‌بار علی‌رغم نادیده گرفتن مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی مبنی بر برگزارنکردن کنسرت در محیط آموزشی، مسئولان برگزاری آن، به جای کنسرت نام جشن را بر آن نهاده‌اند تا از این طریق بتوانند کنسرت را به نام جشن برگزار کنند.

 

اما این اقدام غیرقانونی مسئولان برگزاری این کنسرت و مراجعی که به این کنسرت مجوز برگزاری داده‌اند، زیرپا گذاشتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است.

 

براساس قانون برگزاری کنسرت در دانشگاه ممنوع است

 

۲۱ تیرماه ۱۳۹۵ بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مقرر شد کنسرت در هیچ شرایطی در دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش، مراکز علمی، فرهنگی و ورزشی برگزار نشود اما اکنون مسئولان برگزاری کنسرت با زیرپا گذاشتن این قانون، اقدام غیر قانونی انجام می‌دهند.

 

سیدهادی موسوی‌زاهد قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون حرکت کرده و شورای امر به معروف برابر با ماده ۲۰ قانون تشکیل جلسه می‌دهد و اعضای آن مشخص بوده که شخص استاندار یکی از اعضای شورای امر به معروف و نهی ازمنکر است که پای این مصوبه را امضا کرده است.

 

مخالف برگزاری کنسرت نیستیم اما نه در محیط دانشگاه

 

وی ضمن تاکید بر این‌که ما مخالف برگزاری کنسرت نبوده اما کنسرت باید طبق قوانین برگزار شود، افزود: هنگامی که مصوبه‌ای تصویب می‌شود لازم الاجرا است و قانون این اختیار را داده که باید اجرایی شود و طبق قانون ماده ۱۶ وظایفی به ستاد محول شده و در ۲۱ تیرماه امسال یکی از جلسات ستاد با حضور آقای پرویزی تشکیل و مقرر شد کنسرت در هیچ شرایطی در دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش، مراکز علمی، فرهنگی و ورزشی برگزار نشود و همه اعضا تصویب کردند.

 

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: ما نگفتیم هیچ کنسرتی برگزار نشود گفتیم طبق قانون افرادی که قرار است کنسرت برگزار کنند از چند ماه قبل مراحل را طی کرده و با نیروی انتظامی هماهنگی داشته باشند تا در صورت گرفتن مجوز کنسرت برگزار شود، اما برخی افراد به بهانه برگزاری جشن، می خواهند کنسرت برگزار کنند؛ این در حالی است که مجریان قانون باید قانون را در استان اجرا کنند.

 

مگر می‌شود برای برگزاری جشن، بلیطی فروخته شود؟

 

موسوی‌زاهد تصریح کرد: اگر قرار است جشنی برگزار شود باید ماهیت عموم داشته باشد و همه بتوانند به راحتی شرکت کنند؛ مگر می‌شود برای برگزاری جشن، بلیطی فروخته شود؟

 

وی ادامه داد: این کنسرت به بهانه جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود در حالی که از زمان میلاد امام رضا علیه‌السلام گذشته است و این‌ها بهانه برای برگزاری کنسرت است.

 

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: تنها در محیط دانشگاه می‌توان جشن فارغ‌التحصیلی آن هم زیر نظر رئیس دانشگاه برگزار و شئونات اسلامی در آن رعایت شود.

 

می‌خواهند فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون را زیرپا بگذارند

 

موسوی‌زاهد ضمن تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی تذکراتی بر عدم برگزاری کنسرت در محیط‌های علمی داده‌اند، تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند این کنسرت را برگزار کنند فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را زیرپا می‌گذارند و در واقع بر زیرپا گذاشتن فرامین امام خامنه‌ای و قانون شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، بی‌قانونی می‌کنند.

 

در برگزاری این کنسرت اصلا نظر نیروی انتظامی خواسته نشده است

 

هم‌چنین سردار مجید شجاع فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی روز گذشته در نشست خبری گفت: ما هیچ کاری بر خلاف قانون و مقررات انجام نمی‌دهیم.

 

وی افزود: گاهی وقت‌ها در برگزاری کنسرت به دلیل مناسب نبودن فضای برگزاری آن، مجوزی از سوی نیروی انتظامی صادر نمی‌شود که ممکن است بدون این مجوز هم کنسرت برگزار شود که مسئولیت با افرادِ برگزارکننده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی در پاسخ به این‌که در فضای مجازی منتشر شده است که نیروی انتظامی می‌خواهد این کنسرت را لغو کند، تصریح کرد: در برگزاری این کنسرت اصلا نظر نیروی انتظامی خواسته نشده است.

 

سردار شجاع اظهار کرد: ما اصلا جایی را قفل نکرده‌ایم چراکه دفعه قبل نیز علی‌رغم این‌که ما با مکان برگزاری کنسرت مخالف بودیم این کنسرت برگزار شد.

 

وی با بیان این‌که اکثر مواقع محل‌های برگزاری کنسرت‌ها مناسب نیست تصریح کرد: تنها کافی است یک مانوری برگزار شود تا این مکان‌ها امتحان خودش را پس دهد.

 

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: نمی‌توانیم بگوییم در زمان حادثه یا اتفاقی هر فردی خودش مسئولیت سلامتی‌اش را برعهده داشته باشد.

 

متاسفانه امنیت فدای پول می‌شود

 

سردار شجاع اظهار کرد: سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مکان مناسبی برای برگزاری کنسرت است که متاسفانه چون ظرفیت آن کم است امنیت فدای پول می‌شود.

 

سالار عقیلی خواننده‌ای است که بیشتر برای ایران می‌خواند و سرودهایی دارد که بیشتر مردم می‌پسندند که به همین دلیل و طبق آن‌چه گفته شد، هیچ‌کس با برگزاری کنسرت و حتی شادی مردم مخالف نیست اما مسئله‌ی مهم این است که نباید کنسرت در محیط دانشگاه برگزار شود چراکه دانشگاه محل علم‌آموزی است.

 

اگر مسئولان مربوطه برای دانشگاه برنامه دارند، بهتر است دستور امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه اجرایی کنند نه‌این‌که بی‌قانونی کنند.

 

حتما مسئولان مربوطه، قانون را به خوبی می‌دانند اما طبیعتا افرادی هستند که دنبال غبارآلودکردن فضا و پیش‌بُردن مسئله به نفع خود هستند و می‌خواهند با سوءاستفاده از نام سالار عقیلی و باوجود این‌که می‌دانستند نباید در دانشگاه کنسرت برگزار شود و فرصت کافی برای جایه‌جایی مکان داشتند و حتی با تغییر نامِ کنسرت به جشن، موجی نامطلوب را ایجاد کنند و سوءاستفاده‌های کافی را به نفع خود داشته باشند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد