تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 14:39
کد خبر : 102578

بروکراسی اداری، امپراطور موانع در حوزه تولید و صنعت است

بروکراسی اداری، امپراطور موانع در حوزه تولید و صنعت است

سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه شعار مقام معظم رهبری با نام «تولید پشتیبانی‌ها و رفع موانع» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۰ یک تحول خوبی ایجاد شود. نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس

سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه شعار مقام معظم رهبری با نام «تولید پشتیبانی‌ها و رفع موانع» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۰ یک تحول خوبی ایجاد شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، در بحث تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری به پشتیبانی از حمایت تولید نیاز داریم، افزود: در حوزه کشاورزی بسیاری از نیازها از خارج وارد می‌شود و نیاز است در داخل کشور از تولید حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه، موانعی وجود دارد که تولید در داخل کشور شکل نمی‌گیرد، گفت: یکی از مشکلات ما بحث روغن است، تولید دانه‌های روغن در کشور کم است  و مجبور هستیم از بیرون وارد کنیم، بنابراین با چالش جدی مواجه هستیم؛ وقتی بحث روغن می‌کنیم کنجاله هم که بخشی از خوراک دام است، وابسته به آن است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موانع، قیمت‌گذاری است، تصریح کرد:  قیمت‌گذاری دستوری توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار یک مانع در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه راهکار هم مشخص است و باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و بخش خصوصی را جایگزین کنیم، خاطرنشان کرد: با تعهدی که بخش خصوصی به ما می‌سپارد، می‌تواند قیمت‌ها را در بازار تحت پروتکلی که به نفع مصرف‌کننده است، نگه دارد اما وقتی دستوری به این مقوله ورود می‌کنیم، اوضاع نابسامان می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  یک بخش از مشکلات گوشت مرغ به قیمت دستوری برمی‌گردد، بیان کرد: بخش دیگر بروکراسی است که به نظرم امپراطور موانع در کشور ما در حوزه تولید و صنعت، بروکراسی اداری است.

وی ادامه داد: اختیارات را باید به‌شدت واگذار کنیم، باید در واگذاری اختیارات افراط کنیم و به استانداران، فرمانداران و بخشداران در شهرستان‌ها و استان‌ها اجازه دهیم تا موانع، مشکلات و گره‌های بخش تولید را باز کنند، این‌ یکی از مشکلات و موانع در بخش تولید اعم از کشاورزی و صنعت است که  با آن روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه‌های اجرایی کشور در واگذاری‌ها در اختیارات اقدام ویژه انجام شود، گفت: در حوزه زیرساخت صنعت برای شهرک‌ها باید اجازه دهیم در استان‌ها زمین به شهرک‌های صنعتی واگذار شود و اجازه دهیم کار مربوط به واگذاری زمین برای سرمایه‌گذار تسهیل شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه باید اجازه بدهیم فرمانداران در حوزه تولید بتوانند خودشان زیرساخت تخصیص و کار انجام بدهند، افزود: این مسائل مهمی است که باید توجه کنیم هر کجا که مربوط به قانون است در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی تلاش خواهیم کرد کمبودها و موانع قانونی را برطرف کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد