تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 12:38
کد خبر : 102529

فرماندارگناوه: برداشتن موانع تولید رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد

فرماندارگناوه: برداشتن موانع تولید رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس شیلات شهرستان گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب بلحاظ شرایط و وضعیت کشور امسال را به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ” نام‌گذاری کردند و همواره تاکید دارند که گره مسایل و مشکلات کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس شیلات شهرستان گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب بلحاظ شرایط و وضعیت کشور امسال را به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ” نام‌گذاری کردند و همواره تاکید دارند که گره مسایل و مشکلات کشور ازطریق تولید حل خواهد شد تا کشور بتواند به عنوان یک بازیگر موثر در حوزه اقتصادی در دنیا و منطقه تبدیل شود.

وی اظهارکرد: مسیر توسعه و پیشرفت کشور از تولید و سازندگی می‌گذرد و نام‌گذاری امسال در ادامه سال‌های قبل که بر محوریت پشتیبانی‌ها و موانع زدایی در امر تولید معطوف شده‌است‌، رسالت و مسئولیت همه دستگاه‌ها را دوچندان می‌کند.

فرماندارگناوه گفت: سرمایه‌گذاری در امر تولید منطقه به سمتی باید هدایت شود که رقابت ایجاد کند و منجر به تدوین و انجام صادرات کالا به بازارهای منطقه و بین‌المللی شود.

وی افزود: فرماندهان تولید، بخش خصوصی و کسانی هستند که با سرمایه خود در این حوزه کارآفرینی، تولید و اشتغال‌زایی می‌کنند.

فرماندار گناوه به مزیت و قابلیت‌های موجود این شهرستان در حوزه دریا اشاره کرد و گفت: این شهرستان با حدود ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی با خلیبج فارس و سواحل گسترده و اراضی متناسب برای آبزی پروری باید به سمتی حرکت کنیم که هم بهره‌وری از این قابلیت بالا برود و هم تولید بیشتری داشته باشیم.

مهرجو بیان کرد: محصولات غذایی بویژه آبزی به عنوان یک محصول راهبردی می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر در حوزه امنیت غذایی معنی و مفهوم پیدا کند که لازم است در این زمینه دقت لازم را در این منطقه داشته باشیم.

فرماندار گناوه گفت:  اراضی ملی در آبزی پروری باید به کسانی واگذار شود که خودشان در واقع مرزبان این مناطق و ساکن واقعی باشند و نباید در اختیار افراد غیربومی که نتوانند سهم چندانی در اشتغال و تولید و ثروت مردم منطقه داشته باشند، قرار گیرد.

وی ادامه داد: شیلات شهرستان در سال ۱۴۰۰ باید برنامه و نقشه راه مناسبی برای تقویت ذخایر و مبارزه با صید غیرمجاز ترال تدوین کند و در این زمینه به مشارکت و همکاری صیادان و سازمان‌های مردم نهاد نیاز است.

مهرجو افزود: بطور قطع اگر مردم به این اعتماد برسند که ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی در راستای منافع عمومی حرکت می‌کنیم همراهی و مشارکت جدی خواهند کرد.

وی بیان کرد: تشکیلات شیلات در استان بوشهر با توجه به رویکرد و مزیت موجود، متناسب با منطقه باشد و باید بازنگری از لحاظ تجهیزات، امکانات و تقویت بدنه کارشناسی صورت گیرد تا در انجام رسالت و وظیفه خویش به نحو صحیح استفاده و عمل کند. 

فرماندار گناوه با تقدیر از زحمات و تلاش رئیس سابق شیلات شهرستان که به بازنشستگی نایل شده‌است از رئیس جدید خواست با ارتباط با بدنه تعاونی صیادی و ظرفیت صیادان برای کمک به حفاظت ذخایر و طرح و برنامههای آبزی پروری گام‌های موثرتری بردارد.

در این آیین سهراب ملائی به عنوان رئیس جدید شیلات شهرستان گناوه معرفی و از رئیس سابق مهدی ابراهیمی تقدیر شد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و  شغل عمده مردم آن به دریا وابستگی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد