تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 11:41
کد خبر : 101639

شهر قم در نیمه شعبان پذیرای مسافران نخواهد بود

شهر قم در نیمه شعبان پذیرای مسافران نخواهد بود

محسن اروجی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت استان که با موضوع نیمه شعبان برگزار شد با ذکر این مطلب که در سال‌های گذشته بیش از ۱۲ گروه بهداشتی از یک ماه قبل برای ایام نیمه شعبان تشکیل‌ می شدند، گفت:  ولی امسال متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که باید با اطلاع رسانی از مردم بخواهیم

محسن اروجی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت استان که با موضوع نیمه شعبان برگزار شد با ذکر این مطلب که در سال‌های گذشته بیش از ۱۲ گروه بهداشتی از یک ماه قبل برای ایام نیمه شعبان تشکیل‌ می شدند، گفت:  ولی امسال متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که باید با اطلاع رسانی از مردم بخواهیم که هم‌وطنان به شهر قم سفر نکرده و باید اطلاع‌رسانی شود که هیچ امکانات رفاهی در اختیار مسافران قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید دوباره بر حفظ سلامت هم‌وطنان و شهروندان افزود: مسجد جمکران امسال اعلام کرده آماده پذیرایی از هم‌وطنان نبوده و همه برنامه‌های مسجد مقدس به‌صورت آنلاین از شبکه‌های سراسری و مجازی پخش می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم اظهارکرد: برنامه تحویل سال امسال حرم حضرت معصومه نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ قابل ‌مقایسه نبوده و تعداد کمی از شهروندان در حرم حضور داشتند.

وی با تاکید بر امکان نداشتن پذیرش مسافران در شهر قم تصریح کرد: تمام نهادها اطلاع‌رسانی جامعی در سطح ملی انجام داده و اعلام کنند شهر قم امسال آمادگی پذیرایی از مسافران را نداشته و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

اروجی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی نیز ممنوع بوده و امکان نصب چادر در اطراف حرم کریمه اهل بیت، مسجد جمکران و بوستان‌ها وجود نخواهد داشت. 

وی اجرای طرح مساوات را راه‌کار مناسبی برای توزیع نذورات مردم به افراد نیازمند دانست و گفت: می‌توانیم با تجمیع نذرهای مردم چندین هزار بسته حمایتی تهیه‌کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران قم همکاری هیاتهای مذهبی را برای اجرای طرح مساوات خواستار شد گفت: باید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و هیات‌های مذهبی نیازمندان شناخته و کمک‌ها را به سمت آن‌ها هدایت کنیم.

اروجی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال روز ۱۳ فروردین نیز مانند سال گذشته در شهر قم برگزار نشده و باید تمام ارگان‌های مرتبط باهم در این خصوص هماهنگ بوده و خارج از این مصوبه صحبتی مبنی بر دعوت هم‌وطنان به شهر قم انجام نشود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد