تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 10:57
کد خبر : 101621

معاون استاندار: اولویت اقتصاد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ مانع‌زدایی است

معاون استاندار: اولویت اقتصاد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ مانع‌زدایی است

مرتضی اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار سال ‌۱۴۰۰ که منطبق بر اهمیت و ضرورت موضوع به تناسب شرایط روز کشور است، محور فعالیت‌های مجموعه حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه را مشخص کردند. وی بیان کرد: معظم له در نامگذاری امسال با عنوان «تولید،

مرتضی اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار سال ‌۱۴۰۰ که منطبق بر اهمیت و ضرورت موضوع به تناسب شرایط روز کشور است، محور فعالیت‌های مجموعه حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه را مشخص کردند.

وی بیان کرد: معظم له در نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»  نشان دادند که کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همگرایی و اتحاد بیشتر بین ارکان دولتی و خصوصی برای تغییر ریل اقتصادی کشور به سمت تولید است.

وی اظهار داشت: نامگذاری سالها توسط رهبر فرزانه  انقلاب اسلامی، که بیش از ۲ دهه از آغاز آن می گذرد، بیانگر راهبرد مشخصی است که غالبا بر محور اقتصاد استوار بوده و بر تولید تاکید داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین شعارهای سالانه نه فقط برای مسوولان اجرایی، قضایی و قانون‌گذار کشور که یک راهبرد و استراتژی برای آحاد مردم است.

اشرفی تاکید کرد: به منظور عملیاتی کردن شعار امسال باید همچون گذشته تحقق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته و از تمام ظرفیتهای قانونی در این زمینه از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های اقتصادی بهره مند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مدبرانه شعار سال نشان می دهد ارتقای فعالیتهای تولیدی هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی ایجاد می کند و هم موجب اعتماد به ‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌ کننده امنیت ملی است.

اشرفی افزود: از سوی دیگر در شرایط کنونی اقتصادی، کشور بیشتر از هر زمان به توسعه صادرات غیرنفتی نیاز دارد که این مهم تنها در سایه رشد و همگرایی در فعالیت های تولیدی و ارتباط عمیق تر، موثرتر و اعتماد بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای حذف موانع ساختاری و بنیادی از تولید تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: تدوین برنامه عملیاتی مشخص دستگاههای اقتصادی استان در زمینه پشتیبانی و تسهیل و روانسازی تولید، بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان و هدفگذاری برای محصولات صادرات محور و با فناوری بالا، مردمی کردن اقتصاد، بهره مندی از ظرفیتهای استان در حوزه مرزی،  فعال سازی معادن، توجه به بخشهای صنعت، کشاورزی و گردشگری،  سوق دادن منابع مادی و معنوی استان به سمت فعالیتهای تولیدمحور و رفع موانع داخلی و خارجی در برنامه های اقتصادی گنجانده خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد