تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 13:37
کد خبر : 101446

فرماندار ویژه کاشان: رفع موانع تولید نیازمند اصلاح برخی قوانین است

فرماندار ویژه کاشان: رفع موانع تولید نیازمند اصلاح برخی قوانین است

علی اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رهنمودهای عالمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰ و نامگذاری امسال با عنوان”تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” افزود: برای ‌تحقق این مهم، اجرای ضوابط و قوانین آسان‌کننده‌ از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و بهبود برخی قوانین و مقررات اجرایی

علی اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رهنمودهای عالمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰ و نامگذاری امسال با عنوان”تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” افزود: برای ‌تحقق این مهم، اجرای ضوابط و قوانین آسان‌کننده‌ از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و بهبود برخی قوانین و مقررات اجرایی ضروری است.

برخورد باهرگونه اهمال در رفع موانع تولید

فرماندار ویژه کاشان با تاکید اهتمام بیشتر امسال بر اعمال پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌های تولید در این شهرستان اظهار داشت: تمامی مدیران موظف به اجرای برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال هستند و با هر مسوول و مدیری که برای افزایش تولید و توسعه طرح‌های صنعتی مانع تراشی، سهل‌انگاری و کم‌کاری کند برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته وی، تحقق شعار می‌ظلبد که امسال مسوولان شهرستانی با قدرت بیشتری برای رفع موانع تولید در میدان حاضر شوند.

مرتضایی نامگذاری امسال را موجب افزایش انگیزه‌ برای صنعتگران دانست و اظهار داشت: امید، نشاط و اطمینان‌بخشی صنعتگر نیز موجب افزایش تولید و مقاومت در مقابل موانع می‌شود.

وی با تاکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه کاشان، افزود: نبود اختیارهای کافی برای مدیران شهرستان از جمله مواردی است که از گذشته مانع بزرگی در خدمت‌رسانی به مردم منطقه شده ‌است.

به گفته وی، این امر موجب افزایش هزینه‌ها و ایجاد بروکراسی اداری می‌شود، از این رو تفویض اختیارهای بیشتر به مدیران شهرستان از سوی وزیران و مدیران کل نیاز است.

پرداخت بیشترین تسهیلات کرونا به صنایع و اصناف

رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کاشان با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی این شهرستان در سال گذشته تصریح کرد: حتی در شرایط کرونایی بیشترین آمار تسهیلات کرونا در کاشان به صنایع و اصناف پرداخت شد و با وجود شرایط سخت اقتصادی، جذب نیروی انسانی در صنایع شهرستان رخ داد.

مرتضایی درباره حماسه مهم انتخابات ۱۴۰۰ نیز خاطر نشان کرد: گام مهم دیگر برای تحقق شعار امسال، حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری است تا با انتخاب درست، مشارکت زیاد و انتخاب نامزد اصلح مورد نظر خود به توسعه و پیشرفت کشور و در نهایت حمایت از تولید و اشتغال کمک شایانی کنند.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دقت و هوشیاری کامل اضافه کرد: فرمانداری نیز به عنوان مجری برگزاری انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی به مسوولیت خود عمل می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع به طور محقق شود.

ایشان افزودند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد