تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 7:40
کد خبر : 10111

عدم اهتمام به نهی از منکر، باعث افزایش بدحجابی در قم شده است

عدم اهتمام به نهی از منکر، باعث افزایش بدحجابی در قم شده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله بی حجابی در قم، اظهار داشت: ابتدا در این قضیه باید گفت که از قوانین اسلام قافل شده ایم چرا که اسلام در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله بی حجابی در قم، اظهار داشت: ابتدا در این قضیه باید گفت که از قوانین اسلام قافل شده ایم چرا که اسلام در این مسئله دستورالعمل هایی دارد.

وی ادامه داد: دستورالعمل مسئله حجاب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر می باشد که این قضیه به نوعی نادیده گرفته می شود که گویی وجود ندارد.

 عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به حکمت هایی که  دارد و خداوند به ما اعلام کرده است اگر در جامعه اجرا شود به عنوان قوانین اجتماعی اثر خود را خواهد گذاشت.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز چون این فریضه و واجب الهی انجام نمی شود درگیر برخی از مشکلات اجتماعی هستیم.

برخی بی حجابی ها در قم در شان حضرت معصومه(س) نیست

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) عنوان داشت: چیزی که قبل از انقلاب و یا بعد از انقلاب در قم دیده به یاد داریم این است که وقتی افراد خاص مانند هنرپیشه ها از کنار قم عبور می کردند حرمت خاصی را برای این مکان قائل بودند و پوشش خود را کامل می کردند اما امروز متاسفانه صحنه هایی را  در خیابان های قم می بینیم که اصلا در شان شهر قم و بانوی کرامت نیست.

وی ابراز داشت: به وجود آمدن این صحنه های بی حجابی در قم به دلیل فراموشی این واجب شرعی که عاملی مهم در بازدارندگی است، می باشد.

تاجیک خاطرنشان شد: اگر واقعا شهروندان متدین قمی و همچنین هر کسی در هر پست و مسئولیتی که قرار دارد به این قضیه توجه داشته باشد نباید افراد لااوبالی به این راحتی بتوانند رفت و آمد کنند و روز به روز این قضیه شدیدتر شود.

وی با اشاره به عدم رعایت حجاب توسط برخی زوار، گفت: وقتی همجوارهای حضرت معصومه(س) این قضایا را رعایت نمی کنند ما چه انتظاری می توانیم از زائرانی که به این شهر می آیند داشته باشیم.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: در صورتی که ما خودمان مسائل حجاب را رعایت کنیم قطعا روی زائران هم تاثیر خواهد گذاشت و نتیجه بخش خواهد بود به نوعی که آن ها این حس را می کنند که اینجا مکان  مقدس و مخصوصی است و باید خود را ملزم به رعایت حجاب کنند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی ، تاکید کرد: باید گفت که در این خصوص فعالیت های فرهنگی بسیاری انجام شده است اما این مسائل کارهای روبنایی است و کار اصلی در نظر گرفته نمی شود و باید خیلی جدی تر به این مسئله نگاه شود.

برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) خاطر نشان شد: برخی از حرکاتی که انجام می شود حرکات مغرضانه، حساب شده و برنامه ریزی شده در این مسئله می باشد.

وی با اشاره به اینکه این مسائل پشتوانه هایی دارد که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد ، گفت: بهترین اقدام در این مسئله اجرای قانون اسلامی می باشد .

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد