تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 14:24
کد خبر : 100822

استاد دانشگاه یزد: تحقق شعار امسال در گرو همکاری همه قواست

استاد دانشگاه یزد: تحقق شعار امسال در گرو همکاری همه قواست

دکتر حسین ابویی روز شنبه با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان « سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامگذاری‌های مکرر سال‌های اخیر توسط معظم‌له در عرصه اقتصادی و تولید، اهمیت موضوع را می‌رساند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر اساس شرایط و نیاز کشور

دکتر حسین ابویی روز شنبه با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان « سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامگذاری‌های مکرر سال‌های اخیر توسط معظم‌له در عرصه اقتصادی و تولید، اهمیت موضوع را می‌رساند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر اساس شرایط و نیاز کشور امسال را در ادامه سنوات گذشته به رسیدگی مسوولان به امر تولید و حمایت از فعالان این بخش و رفع موانع نامگذاری کردند، بنابراین باید همه مسوولان با اقدام انقلابی و مدیریت جهادی با تکیه به داخل و برنامه‌ریزی اقدام کنند.

رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های یزد خاطرنشان کرد: برای رفع موانع تولید و کمک به اشتغال که نیاز مبرم مردم و کشور به خاطر شرایط خاص اقتصادی است نه تنها یک مجموعه و قوه که همه باید با عزمی راسخ برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری بکوشند.

ابویی یادآور شد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و کمک به توسعه و اشتغال کشور در گرو اقدام جدی و انقلابی همه دلسوزان کشور و اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری در قالب یک حرکت جهادی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور است .

وی گفت: باید مردم در زندگی خود به خوبی شاهد یک تحول و گشایش اقتصادی و معیشتی باشند که بدون شک راه تحقق آن ادامه فعالیت‌های تولیدی، حمایت و همراهی همه متولیان امر و مانع‌زدایی است که اگر این موارد محقق شود شاهد اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در سال جاری خواهیم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

       

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد