تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 5:59
کد خبر : 10032

حجاب و چادرم در دل کوه ها تبلیغ بزرگی است

حجاب و چادرم در دل کوه ها تبلیغ بزرگی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، رهبر معظم انقلاب همواره جوانان را در کنار تحصیل و تهذیب، به ورزش نیز توصیه کرده‌اند. ایشان با اشاره به اینکه خود را مقید به ورزش و کوهنوردی می‌دانند علاوه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، رهبر معظم انقلاب همواره جوانان را در کنار تحصیل و تهذیب، به ورزش نیز توصیه کرده‌اند. ایشان با اشاره به اینکه خود را مقید به ورزش و کوهنوردی می‌دانند علاوه بر مردان، زن‌ها را نیز توصیه به ورزش می‌کنند و در این میان خانم‌هایی که با چادر مشکی کوهنوردی می‌کنند را تحسین کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند: « زنها هم باید ورزش کنند. گاهی من در همین راه «کُلک چال» که از پایین به بالا می‌آیم، یا بعکس به طرف پایین می‌روم، خانم هایی را می‌بینم که با چادر مشکی این راه را طی می‌کنند. با این‌که قسمتی از این راه، بسیار ناهموار و یا به قول ما مشهدی‌ها قلب است، درعین‌حال خانم‌ها این راه ناهموار را تحمّل می‌کنند و با چادر مشکی می‌آیند. خوب؛ این همّت است دیگر. من این‌طور زنها و همچنین افراد مسنّی که این راههای طولانی را طی می‌کنند و می‌روند، بسیار تحسین می‌کنم.»

 

 

سکینه نجات پور، دارای مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت و دانشجوی ارشد مدیریت است ۱۱ سال است که در سمت مشاور فرماندار و دبیر کمیته بانوان و خانواده شهرستان بجنورد مشغول به فعالیت است.

این بانوی فعال بجنوردی نزدیک به یک سال است که به عنوان سمت مشاور امور اجتماعی فرمانداری بجنورد منصوب شده است .

وی علاوه بر فعالیت های اجتماعی و موفقی که دارد توانسته در حوزه ورزش هم موفق باشد که از ویژگی های بارز او در این است که در زمان ورزش حجاب کامل به همراه دارد.

برخلاف خیلی ها که چادر را دست و پا گیر می دانند، او ابزاری برای موفقیت و پیشرفتش می داند.

 

 

او می گوید: زمانی که کوه نوردی را به عنوان ورزش انتخاب کردم و اولویتی که برای من وجود داشت همراه داشتن چادر بود. خیلی خوشحالم که در دل کوه ها می توانم الگوی خوبی برای جوانان باشم و تبلیغ خوبی باشد.

وی ادامه داد:  خیلی ها سوال می کنند چطور با چادر کوه نوردی می کنید دست و پا گیر نیست؟ ممکن است سلامتی شما را در حین کوه نوردی به خطر بندازد؟  در حالی که من همیشه با چادر احساس غرور می کنم و همیشه برای من امنیت ایجاد کرده است.

ماجرای جالبی که همیشه پیش آمده است، وقتی دوستانم به کوه پیمایی های سراسری می روند، وقتی بانوی کوهنورد با چادر می بینند می گویند اولین کسی که در ذهنمان عبور می کند شما هستید و این تاثیر گذاری حرکت خود می دانم.

 

 

نجات پور می گوید: خیلی از دختران جوان حجاب را مانع خیلی از فعالیت های حضور در اجتماع می دانند در حالی که من با توجه به تجربه شخصی خودم معقتد هستم که با حجاب می توان در هر فعالیتی موفق تر بود، در ورزش ، در فعالیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هم حضور پیدا کرد و موفق بود.

حجاب مانع وبازدارنده برای ما نیست و یک حالت امنیتی برای ما ایجاد می کند و می توان کار خوب انجام داد و تاثیر گذاری این کار خوب در جامعه خیلی بازخورد بهتری هم می تواند داشته باشد.

سخن آخر: تقاضایی که من دارم این است که کسانی برای حوزه عفاف و حجاب کار فرهنگی انجام می دهند، ورزش و حجاب را در حوزه اولویت قرار دهند و این کار می تواند برای نسل جوان و جامعه که متاسفانه امروز در این زمینه با بحران مواجه هستیم راه گشا باشد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد