تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 12:49
کد خبر : 91009

امامان جمعه : اقتدار بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

امامان جمعه : اقتدار بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

خطیبان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (۱۷ بهمن ماه ) ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشتند: بزرگترین حادثه تاریخ معاصر ایران و بشریت در ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به دست مردم ایران رقم خورده است،  انقلاب اسلامی امروز بالنده‌تر از قبل راه خود را ادامه می‌دهد و کسانی

خطیبان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (۱۷ بهمن ماه ) ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشتند: بزرگترین حادثه تاریخ معاصر ایران و بشریت در ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به دست مردم ایران رقم خورده است،  انقلاب اسلامی امروز بالنده‌تر از قبل راه خود را ادامه می‌دهد و کسانی که می‌گفتند اجازه نمی‌دهیم مردم ایران چهل سالگی انقلاب خود را پشت سربگذاران به زباله دان تاریخ رفته‌اند.

آنان اظهار داشتند: انقلاب اسلامی و تفکر نابی که از سوی امام راحل اشاعه شد، تولدی دوباره برای ملت ایران بود و همه باید قدر این موهبت ارزشمند را بدانند.  اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و این انقلاب یکی از مردمی‌ترین جنبش‌های جهان محسوب می‌شود که همه باید  حفظ آن و تداوم راه شهیدان و آرمان‌های امام راحل بکوشند و ولایت‌مداری را سرلوحه خود قرار دهند.

همچنین  امامان جمعه سراسر کشور در بخشی دیگر از خطبه ها خطاب به رییس جمهور جدید آمریکا گفتند: اعلام شده آمریکا شورا گرفته است که پرونده ایران را رسیدگی کند، این در حالی است که ما پای پیمان ایستادیم و شما پیمان شکنی کرده‌اید، آنکه حرف میزند و پای حرفش می ایستد ملت ایران است.

خطیبان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه مقام زن در اسلام بسیار فاخر و زن محور خانواده است اضافه کردند: خانواده در غرب رو به افول است در حالیکه در جامعه اسلامی خانواده هر روز جایگاهش رفیع تر می شود.

آنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از موج چهارم کرونا، یادآور شدند:هرگونه سهل انگاری در مسایل بهداشتی وضعیت شکننده کنونی را به شرایط طاقت فرسا تبدیل می‌کند و نیاز است مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد توجه ویژه قرار دهند. 

به گفته آنان دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن کرونا توفیقاتی داشتند و امید می‌رود به زودی این بیماری منحوس از جامعه بشری و جمهوری اسلامی ایران رخت بربندد.

خراسان رضوی (مشهد)

امام جمعه مشهد گفت: پیشرفت همزمان و در کنار یکدیگر علم و اقتدار حاصل ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع)‌ برگزار شد افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران این ۲ رویداد مهم که همان پیشرفت علمی و اقتدار کشور در عرصه بین المللی است تحقق یافته است.

وی ادامه داد: از منظر پیشرفت علمی امروز ایران در عرصه فعالیت‌های دانش بنیان با تعالی و پیشرفت بالای علمی و فناوری رو به روست و این میزان پیشرفت و رشد در مقایسه با قبل از انقلاب بی سابقه و کاملا مشهود است.

امام جمعه مشهد اقتدار جمهوری اسلامی را  در عالی‌ترین مرتبه دانست و گفت: در زمانی که مستشاران آمریکایی در کشور ما دارای مصونیت بودند اطلاع‌رسانی از کشته شدن پنج جوان توسط یک زن آمریکایی که در حین مستی رانندگی می‌کرد از سوی رسانه‌ها با برخورد و قلع و قمع رو به رو می شد اما اکنون در شرایطی قرار داریم که آمریکا از موشک ما هراس دارد.

علم الهدی افزود: پیشرفتهای فناوری ایران در عرصه هوا و فضا در عرصه تسلیحاتی موجب تحیر دنیا و تحول دیدگاه‌ها نسبت به ایران شده و این امر در شرایطی که اعمال تحریم‌های ظالمانه رخ داد محقق شد که جای بسی قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه‌ای است که در منطقه حرف اول را می‌زنیم و ابرقدرتی در دنیا نیست که بتواند بر خلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم و حرفش را می‌زنیم تصمیم بگیرد.

خراسان شمالی (بجنورد)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم اقدامات بسیار چشمگیری انجام شده است که به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی باید بازگو و تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری  اظهار داشت: هم اینک در دهه مبارک فجر انقلاب طرح های زیادی توسط دستگاه ها و سازمان ها اجرا شده است و بهره برداری از هریک باعث رشد شاخص ها در حوزه های خدمت رسانی می شود.

وی بر اجرای طرح های اولویت دار تاکید کرد و افزود: باید طرح هایی به اجرا درآید که برای مردم اولویت داشته باشد و این مهم باید مورد توجه جدی مسوولان بخش های مختلف قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان مهم ترین دستاوردهای انقلاب یاد کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کشور هیچ استقلالی نداشت، پای بیگانگان همه جا باز بود، آمریکا، انگلیس و شوروی سابق و سایر کشورها در هر قسمتی از ایران حضور داشتند و به نفع کشور خود هر اقدامی را انجام می دادند.

نوری اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست تمامی این کشورهای زورگو از ایران کوتاه شد که این دستاورد بسیار مهمی است چرا که به دنبال آن پیشرفت های زیادی حاصل شد.

 ایلام 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: استقلال و آزادی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب برای ایران اسلامی بوده که کشور را از سلطه دشمنان و سران استعمار خارج کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار با تبریک دهه مبارک فجر این ایام را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ملت ایران در این ایام توانست در سایه رهبری امام راحل رژیم طاغوت و وابسته به استکبار جهانی را شکست دهد و استکبار سیزی خود را به جهانیان ثابت کند.

وی افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب بزرگترین هدیه و دستاورد به ملت ایران است و همه اهداف انقلاب نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران را مردم سالاری دینی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آزادی خواهی، محرومیت زدایی، توسعه عدالت اجتماعی، ایستادگی در مقابل ابر قدرت ها، شتاب و توسعه در علم افزایی و تولید دانش در حوزه های مختلف بیان کرد.

زنجان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه موجب پایداری و استواری انقلاب اسلامی ایران شده است.  حجت الاسلام علی خاتمی افزود: بیعت و تبعیت از بنیانگذار انقلاب اسلامی موجب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آینده نگری و تدبیر امام راحل، اتحاد مردم و رهبرهای پیامبرگونه انقلاب را به پیروزی رساند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه ۲۲ بهمن عیدی دیگر برای مردم ایران است، اظهارداشت: این روز تاریخی و سرنوشت ساز عید دیگری همچون غدیر خم و عید فطر به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: برای قدرت های دنیا و استکبار ثابت شد، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر ملتی یک پارچه غلبه کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اتحاد بزرگترین درسی است که همگان از ۲۲ بهمن فرا گرفته اند و این مهم سرمشقی برای نسل های آینده است.

خراسان جنوبی (بیرجند)

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شاخص‌های انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل هرگز کهنه نمی‌شود و این انقلاب، اسلام و دعوت انبیا به تعبیر قرآن کریم ریشه در فطرت، عقل، علم و وحی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: این شاخص‌ها و مفاهیم مدت مصرف ندارد که تمام شود.

وی بیان کرد: اگر عدالت، ایمان، وفا، کمال، عفت، شجاعت، شهامت و شهادت و سایر موضوعات مطرح است پس تاریخ مصرف ندارد لذا بشر بخواهد یا نخواهد، بپسندد یا نپسندد این موضوعات جزو عناصر استوار و سنت الهی هستند و تغییر نمی‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: ممکن است فردی به عنوان مدعی انقلابی در عمل، گفتار و اندیشه، خلاف، انحراف یا عهدشکنی کند اما تنها علاج برگشت به انقلاب، اسلام و خدا است.

کردستان (سنندج)

امام جمعه سنندج گفت: نسل جدید آشنایی زیادی با رویدادهای انقلاب ندارد و لازم است که وقایع این نهضت برای آنان تشریح و تبیین شود.

 ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: در دوران طاغوت خبری از امکانات رفاهی مانند برق، گاز، جاده و تلفن نبود و اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی این خدمات در اختیار اقشار مختلف جامعه شهری و روستایی قرار گرفته بلکه مردم ایران در امنیت و آسایش به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: مردم ایران به رهبری امام راحل علیه ظلم و ستم رژیم ستم شاهی به پا خواستند و رژیم طاغوت را سرنگون کردند و نظامی مبنتی بر عدالت اسلامی را پایه‌گذاری کردند و اینک بیش از چهار درهه از عمر پربرکت این نظام سپری شده است.

 نماینده مردم کردستان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به کردستان نیز اظهار داشت: این سفر ۲ روزه منشا خیر و برکت برای مردم استان بود و پروژه‌های مهم و خوبی در این سفر به بهره‌برداری رسید

یزد

امام‌جمعه موقت یزد با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و علمی به عنوان یک نظام مستقل سیاسی گفت: دل بستن به تغییرات و تحولات سیاسی در آمریکا اشتباه است، زیرا هیچکدام از جریان های سیاسی این کشور در صدد تغییر رویکرد نسبت به جمهوری اسلامی نیستند.

 آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی افزود: کسی به غیر از خدا یار و یاورما نیست و تکیه به دشمنان دردی را داو نمی‌کند و باید فقط با کار و برنامه‌ریزی خود بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: اروپای و آمریکای به دنبال منافع خود هستند، هرچند برخی افراد خیال می‌کنند تغییر افراد در آمریکا می‌تواند به نفع ما باشد و در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب ثابت شده آنها به فکر ایران نیستند، بلکه دنبال منافع خودشان هستند.

مدرسی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی کشور ما در تمامی ابعاد رشد و توسعه چشمگیری داشته است و امروز به برکت انقلاب از قدرت علمی و پزشکی سطح بالایی برخوردار هستیم.

وی اظهار کرد: در بسیاری از صنایع و انرژی هسته‌ای که دشمن تلاش می‌کرد به آن نرسیم به حول و قوه الهی با تکیه به نیروهای داخلی به قدرت و عظمت بی‌بدیل رسیده ایم ولی دشمن به دنبال ضربه زدن است و باید به رغم توطئه‌ها این دستاوردهای بزرگ حفظ شود.

همدان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه بصیرتی و مطالبه دینی مردم مقابل تمامیت استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار پیروز شد.

  حجت الاسلام  والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی افزود: پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حرکت بر اساس شعارهای انقلاب است و برای حفظ این اقتدار نباید هدف های انقلاب را که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است فراموش کرد.

وی با بیان اینکه امروز در فضای رسانه‌ها مسائلی مطرح می‌شود که انقلاب را زیرسوال ببرد افزود: باید حوادث گذشته را بازخوانی کنیم و با آمارهای مستند تاریخ را قضاوت کنیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر مدیر و مسئولی خطایی دارد و مشکلی پیش می اید این مسائل را نباید به انقلاب و نظام ربط داد.

وی اظهار داشت: دغدغه اصلی و مهم مردم اقتصاد کشور است و بارها به دولتمردان تذکر داده شده که نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی بیشتر شود.

کرمان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که استعمارگران جرات زورگویی به آن را ندارند، گفت: ما باید علاوه بر پیشبرد اهدافمان در گام و چله دوم انقلاب بتوانیم تمام دستاوردهایمان را تثبیت کنیم.

 حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن استوار است که در بقای انقلاب مهم هستند.

وی ادامه داد: نخستین رکن آن اصل آن اسلام است که مردم اهداف و آرمان هایشان را یکی می کنند و این اسلام است که جامعه را یکپارچه می کند.

این مسئول تصریح کرد: مورد دوم “مردم” هستندکه وفاداری خود را بارها به نمایش گذاشته و این کشور را از مسیرهای سخت عبور دادند و راسخ اند که این پرچم را به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) تحویل دهند.

حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه “رهبری” رکن سوم انقلاب ماست، گفت: امام انسجام را در بین مردم به وجود آورد و آن را پیش برد و ما امروز به استقلال خود در ورود به دهه پنجم انقلاب، به دستاورد های بزرگ و روحیه انقلاب افتخار می کنیم.

آذربایجان شرقی (تبریز)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برجام تنها با رفع فوری تحریم‌ها قابل تداوم بوده و بدون آن هیچ خاصیتی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بیانجامد و بدون آن نه برجام و نه بازگشت آمریکا به برجام تاثیر ندارد»، افزود: آمریکا می‌تواند با این شرایط به برجام برگردد و مذاکرات فقط باید در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۵+۱ باشد.

وی با بیان اینکه مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است، اظهار داشت: ما نتیجه شیرین خنثی‌سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیده‌ایم و اکنون نوبت خنثی‌سازی تحریم ها در عرصه اقتصادی است و مسوولان باید در اجرای رهنمودهای رهبری از این مسیر و خطوط ترسیمی ایشان خارج نشوند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به توهم حداکثری بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: بایدن در حال حاضر با ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه است چراکه ترامپ از برجام خارج شد و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را برای خود و حزبش خرید و کار بایدن را راحت کرده است و حالا بایدن نه می تواند تحریم جدیدی علیه ایران وضع کند و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها دارد.

گیلان (رشت )

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه دهه فجر و ۲۲ بهمن از ایام الهی است ، گفت : پیروزی انقلاب اسلامی پاک ترین و روشن ترین حادثه تاریخ کشور است

آیت الله رسول فلاحتی افزود : وظیفه مردم کشور است تا این انقلاب پاک را به دستان توانای نسل جدید بسپارند.

با بیان اینکه ملت ایران در دوران طاغوت در حقارت و ذلت به سر می برد، خاطرنشان کرد: شاه پدر و شاه پسر عروسک های خیمه شب بازی انگلیسی ها بودند و انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در موضوع برجام به سخنان ناپخته رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر حضور عربستان در نشست های احتمالی برجام اشاره کرد و گفت: گویا رئیس جمهوری جدید آمریکا علاقه ای به پدر و پسر عربستان ندارد و اینک سران این کشور درمانده شده وبه فرانسه دل سپرده اند؛ هرچند ما به هیچ نشست برجامی اعتقاد نداریم.

سمنان 

امام جمعه موقت سمنان گفت: بدون رضایت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه هیچ گام و حرکتی پیش نمی‌رود، اما پیش از انقلاب آمریکا و انگلیس برای کشور تصمیم می‌گرفتند.

 حجت الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد ابراز داشت: حوادث پیش از انقلاب را باید به درستی با بیان خاطرات آن زمان به نسل جوان منتقل کرد تا  گرفتاری‌های زمان طاغوت شنیده شود زیرا دشمن امروز به دنبال تبرئه کردن دوران پهلوی اول و دوم است.

وی ادامه داد: محمدرضا پهلوی زمانی که پس از تبعید رضاشاه با اراده غرب به عنوان شاهنشاه بر سر کار آمد، اختیار این را نداشت که مانع تبعید پدرش شود، چگونه می توانست برای یک مملکت تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد : امروز مردم در سایه انقلاب به جایگاهی رسیدند که نظام جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از تصمیم گیری ها موثر است و ایران خودش تبدیل به یک قدرت شده است.

قم 

خطیب نماز جمعه قم گفت: پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی یک اتفاق خارق العاده و یک معجزه مسلم الهی است و هجمه های چهل ساله دشمن هر ملتی را بدون شک از پای در می آورد ولی مردم ایران هنوز روی پای خود ایستاده اند.

آیت الله علی رضا اعرافی افزود: انقلاب اسلامی در درون ایران، منطقه و در سطح بین‌الملل یک پدیده شگفت انگیز، جدید و خارج از معادلات سیاسی و عادی بود.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که تمام اندیشمندان معتقد بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است.

وی افزود: در زمان وقوع انقلاب تفکر و اندیشه غربی بر تمام ملت ها و کشورها سایه افکنده بود و فردی چنین تصوری نداشت که دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته اعرافی، ملت ایران با انقلاب خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و تمام معادلات ظاهری اندیشمندان غربی باطل است.

امام جمعه قم تاکید کرد: در زمان انقلاب تمام مجاری اقتصادی و سیاسی ایران و سایر کشورهای منطقه در اختیار و سیطره غربی ها بود و کسی فکر نمی کرد یک نهضت دینی در این شرایط روی کار بیاید.

فارس (شیراز )

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: کسی از مسیر الهی سرکشی کرد، طغیان می‌کند و طاغوت نام می‌گیرد، براین اساس، طاغوتی شدن از هیچکس دور نیست و توصیه به تقوا برای جلوگیری از خروج از راه الهی است.

 آیت‌الله لطف الله دژکام با اشاره به سرنوشت قوم عاد، ثمود و پیروان فرعون عنوان کرد: کلیدواژگان طاغوت و فساد دلیل نابودی این اقوام بوده است.  سلطنت پهلوی یاغی و مفسد بود و هرکس دیگر هم سرکش و فاسد شود، همین سرنوشت را خواهد داشت.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت تدبر در واژه‌های طاغوت و فساد، ابراز داشت: طغیان به معنای خروج از مسیر است و انسان آفریده شده تا در صراط مستقیم گام بردارد.

وی اظهار کرد: برخی در پیشگاه خداوند سرکش و برخی رام فرمان الهی هستند و انسان آفریده شده که در برابر خداوند مطیع باشد.

وی خطاب به رییس جمهور جدید آمریکا گفت: اعلام شده آمریکا شورا گرفته است که پرونده ایران را رسیدگی کند، این در حالی است که ما پای پیمان ایستادیم و شما پیمان شکنی کرده‌اید، آنکه حرف میزند و پای حرفش می ایستد ملت ایران است.

قزوین 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بابیان اینکه با وجود محدودیت‌ها برنامه‌های دهه فجر بسیار خوب و بانشاط برگزار شد، گفت : همه وظیفه داریم محدودیت‌ها را رعایت کنیم تا به روزهایی بازنگردیم که فوتی‌ها و بسترهای ویروس کرونا در استان قزوین بسیار زیاد بود.

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی افزود : دهه مبارک فجر امسال ، میلاد حضرت صدیقه کبری (س) و میلاد امام راحل با وجود محدودیت‌های کرونایی مجالس بسیار خوب و بانشاط برگزار شد که از همه عزیزان به واسطه پاسداشت این ایام الله تشکر می‌کنیم.

وی افزود : ما روز عزیز و یوم‌الله ۲۲ بهمن را در پیش داریم که امیدواریم با حضور ملت غیور و انقلابی ایران، و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم بهترین مدل بزرگداشت را داشته باشیم و امیدواریم در این روز بتوانیم وظیفه و دین خود را در حفظ شعائر دینی بجا آوریم.

آذربایجان غربی (ارومیه )

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رویداد بزرگ در جهان بود که می توان از آن به عنوان معجزه قرن یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: انقلاب اسلامی ایران دین را احیا کرد و حکومت‌های استکباری را به چالش کشید.
وی بیان کرد: مسلمانان جهان قبل از انقلاب در برابر استکبار و طاغوت اظهار ضعف می کردند ولی انقلاب ایران به آنان قدرت داد و هویت آنان را احیا کرد از اینرو قدرت‌های شرق و غرب از انقلاب ایران نفرت دارند.
وی با اشاره به مانور پهبادی نیروهای مسلح در کشور اظهار داشت: اقتدار ایران اسلامی ابرقدرت‌های جهان را به چالش کشیده است و خود در حال تبدیل شدن به یک کشور مقتدر است هرچند باید هزینه های زیادی در این راه پرداخت شود.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با بیان اینکه حجاب و پیشرفت منافاتی باهم ندارند، افزود: حجاب موجب پیشرف بانوان می شود و این تربیت اسلامی موجب ایجاد خانواده های موفقی در جامعه خواهد شد.

مرکزی (اراک )

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی و تفکر نابی که از سوی امام راحل اشاعه شد، تولدی دوباره برای ملت ایران بود و همه باید قدر این موهبت ارزشمند را بدانند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: انقلاب اسلامی هویت جدیدی را به ملت ایران اسلامی اهدا کرد و دستاوردها و توفیقات آن روز به روز شکوفاتر می‌شود.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و این انقلاب یکی از مردمی‌ترین جنبش‌های جهان محسوب می‌شود که همه باید  حفظ آن و تداوم راه شهیدان و آرمان‌های امام راحل بکوشند و ولایت‌مداری را سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از موج چهارم کرونا، گفت: پزشکان و پرستاران جمهوری اسلامی در راستای مقابله با کووید ۱۹ از جان گذشتگی‌ زیادی کردند که جای تقدیر دارد و اکنون نیز باید همه متعهدانه به موازین بهداشتی پایبند بمانند تا دوباره زبانه‌های کرونا شعله نکشد و وضعیت نسبی کنترل شده بیماری به سمت ریشه‌کنی آن برود.

لرستان (خرم آباد)

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: استقلال سیاسی اولین و مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی بود و در این مسیر هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده‌ایم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، آغاز عملیات والفجر هشت و فتح فاو، شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام توسط مردم و پیروزی انقلاب اسلامی در هفته پیش رو اظهار داشت: دلبستگی و توکل به خدای متعال و پیروی از آموزه های پیامبر اسلام و ائمه است موجب پیروزی در مراحل مختلف نظام شد.

وی بیان کرد: در نمازجمعه کاستی ها اعلام می‌شود چراکه این جایگاه متعلق به مردم است و مشکلات را با مدیران در میان گذاشته و در مواقعی هم مردم باید همکاری کنند.

وی افزود: استقلال سیاسی اولین دستاورد انقلاب اسلامی است و در راه این استقلال هزینه‌های بسیاری پرداخت کردیم همچنین وابستگی در اعماق و سطوح مختلف نظام شاهنشاهی رخنه کرده بود.

خوزستان (اهواز)

امام جمعه اهواز گفت:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاورد معنوی بوده و آنهایی که از رژیم پهلوی دفاع می‌کنند ذره‌ای دغدغه این را ندارند.

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد با تبریک ایام شکوهمند سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ریش سفیدان خواست که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دیگران معرفی کنند. 

وی افزود: به طور مثال احداث خط آهن کار انگلیسی ها و برای منافع خودشان بوده نه شاه، این در حالی است که در حق انقلاب جفا شده و با این روایت ها می‌خواهند جوانان را بفریبند، بنابراین جوانانی که در فضای مجازی فعال هستند باید پاسخ دندان‌شکن بدهند.
حجت الاسلام موسوی فرد برخی روایت‌ها از وقایع انقلاب اسلامی را نادرست دانست و اضافه کرد: گفته شده که شاه بعد از اینکه مردم او را نخواستند مظلومانه سر خود را پایین انداخت و رفت، در حالیکه باید گفته شود که چگونه بهترین جوانان در سیاه چال ها ناخن هایشان کشیده می‌شد و علما را تبعید می کردند؛ باید به آنها گفته شود که در ۱۷ شهریور ۵۷ از زمین و آسمان چگونه مردم را به رگبار بستند و هواپیماها را برای بمباران و کشتار مردم آماده کرده بودند.

هرمزگان (بندر عباس )

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: انقلاب اسلامی به تحقیر کشور توسط زورمندان خاتمه داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده اظهار داشت: سران کشورهای متفقین بدون اطلاع شاه کشور وارد تهران شدند و جلسه برگزار کردند که این تحقیری برای ایران بود.

وی ادامه داد: همچنین کاپیتالاسیون هم تحقیر کشور بود و به جوانان توصیه می‌کنم تاریخ سه قرن اخیر و خاطرات شاه را مطالعه کنند تا شناخت بهتری نسبت به گذشته کسب کنند.

وی افزود: تحولات و پیشرفته‌های امروز محصول کارهای جوانان و انقلاب اسلامی است و رهبر انقلاب برای حل شدن مشکل‌های کشور بر تشکیل دولت جوان مکتبی تاکید دارند.

 بوشهر 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توهین و افترا به اشخاص از نظر اسلام مذموم و ناپسند است .

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر افزود: قضاوت نسنجیده و زودهنگام و نیز سخن گفتن با لحن و گفتاری سخیف در فضای جامعه نادرست است و باید مراقبت شود تا این فضا شکل نگیرد.

وی با گرامیداشت دهه فجر و تبریک فجر انقلاب اسلامی، گفت: این کشور عزت و موقعیت کنونی خود را از انقلاب اسلامی و ایثارها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این ملت بدست آورده  باید از آن محافظت شود.

صفایی بوشهر با اشاره به نزدیک بودن یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه بیان کرد: شیوع  ویروس همه‌گیر کرونا سبب شده است که این روز متفاوت برگزار شود اما بزرگداشت این روز تاریخی به شیوه‌های مختلف ضروری است.

کرمانشاه 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در نظام جمهوری اسلامی زنان در همه عرصه‌ها حضور دارند و در هیچ مقطعی تا این حد تحصیلکرده و مورد احترام و تکریم نبوده‌اند.

 آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع بیان داشت: اگر همه زنان و مردان، حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، بالاتر می روند و به اوج می رسند.
او به دیدار رهبر معظم انقلاب با مداحان به عنوان مبلغان دین و اسلام اشاره کرد و گفت: باید فضای سالم در مداحی ها حفظ شود.
آیت الله علما در ادامه سالروز نیروی هوایی ارتش را یادآور شد و بیان داشت: تقوا و فداکاری باعث شد تا آنها در انقلاب جانشان را به خطر بیاندازند و با امام خمینی دیدار کنند.
وی در ادامه به انگیزه  الهی و اسلامی انقلاب اشاره کرد و گفت: همین انگیزه باعث شد تا انقلاب دنیا را تکان دهد.
آیت الله علما، رمز دوم پیروزی انقلاب را وحدت کلمه عنوان کرد و گفت: جوانان بدانند که دشمن به شکستن وحدت ما نظر دارد، لذا باید از آن مراقبت کرد.
او تاکید کرد: انقلاب برای ما ارزان تمام نشده و برای پیروزی آن سرمایه گذاری زیادی انجام شده است.

اردبیل 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جمهوری اسلامی ایران در ماجرای بازگشت و یا عدم بازگشت آمریکا به برجام پیروز میدان است.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: آمریکایی‌ها چه به برجام برگردند و چه برنگردند ما به طور نسبی برنده ایم،  اگر برگردند تحریم‌ها برداشته می‌شود و بهتر از این نمی‌شود و  اگر هم برنگردند، موانع پیشرفت‌های علمی ما برطرف می‌شود و  جریان خودکفایی در عرصه‌های حساس سرعت بیشتر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: دولتمردان ما باید بدانند که آنها به سادگی به برجام بر نخواهند گشت، آنها دنبال فزونخواهی محض هستند،  اگر ایران در برابر آن با قاطعیت نایستد اوضاع کاملاً به نقطه اول دوران ترامپ برخواهد گشت.

آیت الله عاملی اظهار کرد: آمریکا از تلاش‌های ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی اظهار نگرانی کرده است. معنای این سخن لزوم محرومیت یک ملت از علم و مخصوصا از علوم استراتژیک، حساس و سرنوشت ساز است، بالاترین ظلم به بشریت، انحصار علم در حیطه تصرف دولت‌های خاص است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد