تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 11:30
کد خبر : 56159

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: مسئولین الگوی مردم در جامعه هستند و باید به دور اشتباه باشند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: مسئولین الگوی مردم در جامعه هستند و باید به دور اشتباه باشند

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دکتر سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی،

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دکتر سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره نقش مجلس شورای اسلامی در پیگیری سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد امر به معروف مسئولان، گفت: قبل از هر چیز باید به مسئولین این واقعیت را گوشزد کرد که در صورت رعایت مسائل مختلف و حفظ هنجار‌ها می‌توان جامعه‌ای پاک و به دور از هر گونه ناهنجاری داشت.
ذوالقدر در ادامه افزود: مسئولین و مقامات یکی از مهمترین الگو‌های جامعه به حساب می‌آیند و رعایت مسائل مختلف از طرف مردم به نحوه عملکرد الگو‌های اجتماعی در پست‌های مختلف بستگی دارد.
وی با اشاره به سخنی در نهج البلاغه گفت: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند: «الناس علی دین ملوکهم» یعنی دین مردم بر طبق دین رهبران و حاکمان آنان است. با توجه به این حدیث مردم آینه مسئولین هستند و طبق همان عملی که یک مسئول مثبت یا منفی انجام می‌دهد مردم از اوتبعیت می‌کنند و الگو برداری خواهند کرد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد سالم مسئولان می‌تواند جامعه پاک و صالحی را به همراه داشته باشد، گفت: عملکرد اشتباه مسئولین می‌تواند ناامیدی بسیاری در جامعه به همراه داشته باشد.
ذوالقدر در پایان اظهار کرد: تمام مردم با توجه به تصویب قانون آمران معروف باید مطالبات خود را از مسئولین بر اساس اصول وضع شده در قانون، بدون ترس بخواهند و انتظار اصلاح عملکرد مسئولین خود را داشته باشند. صبر و پیگیری مطالبات مهمترین نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر است.
لازم به ذکر است، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برپایی نشست‌های گفتگو محور در نمایشگاه قرآن کریم با عنوان «بستر‌ها و موانع امر به معروف مسئولان توسط مردم در سیاست و اقتصاد»، تلاش می‌کند به ابعاد صحیح امر به معروف مسئولان را بپردازد و بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد