تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 6:56
کد خبر : 23034

تجلیل از دستگاه‌های برتر صیانت از حقوق شهروندی در اردبیل

تجلیل از دستگاه‌های برتر صیانت از حقوق شهروندی در اردبیل

همزمان با ایام‌الله دهه فجر از ۳۸ دستگاه برتر و فعال در حوزه صیانت از حقوق شهروندی، پشتیبانی از جبهه مقاومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل تجلیل شد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی

همزمان با ایام‌الله دهه فجر از ۳۸ دستگاه برتر و فعال در حوزه صیانت از حقوق شهروندی، پشتیبانی از جبهه مقاومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل تجلیل شد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد در حوزه پشتیبانی و دفاع از جبهه مقاومت و مدافعان حرم از مدیران ۱۵ دستگاه برتر شرکت توزیع برق استان اردبیل، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان محاسبات، دادگستری، بانک صادرات، مرزبانی، ثبت اسناد و املاک، مخابرات، بازرسی، آب و فاضلاب شهری و حج و زیارت با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.
در این مراسم همچنین از ۱۵ دستگاه برتر و موفق در صیانت از حقوق شهروندی تجلیل شد که شرکت توزیع برق، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای، اقتصاد و دارایی، دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، هلال احمر، شهرداری نیروی انتظامی قدردانی شد.
در بخش احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز ۸ دستگاهی که کارنامه موفقی داشتند مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند که امور مالیاتی، ورزش و جوانان، شهرداری، زندان‌ها، فنی و حرفه‌ای، انتقال خون، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و حفاظت محیط زیست از جمله این نهادها و دستگاه‌های اجرایی بودند.
معاون سپاه حضرت عباس(ع) در سخنانی اظهار کرد: استان اردبیل در ارزیابی کشوری در کمک‌رسانی به جبهه مقاومت جزو سه استان برتر کشور شناخته شده است. سیدشفیع حسینی خاطرنشان کرد: ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در استان‌ها و حتی دستگاه‌های اجرایی فعال شده و برخی نهادها به صورت خودجوش در واریز کمک‌های نقدی پیشرو عمل کرده‌‌اند.
وی بیان کرد: از سال ۹۴ برخی دستگاه‌ها بخشی از حقوق کارکنان خود را با رضایت خود کارکنان به این امر اختصاص داده‌اند و ما اعلام می‌کنیم که تمامی این کمک‌ها با رعایت مسایل شرعی و قانونی و علاقمندی خود کارکنان در دستگاه‌ها جمع‌آوری و به ستاد پشتیبانی تحویل داده شده است.
مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه اظهار کرد: خلاهای قانونی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصلاح شده و قرار است افرادی که در این راه دچار آسیب جسمی و تهدید شوند در صورت کشته شدن به عنوان شهید و مجروح شدن به عنوان جانباز تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.
امیر بلندی خاطرنشان کرد: در حوزه رسیدگی به جرایم در این زمینه دستگاه قضا مکلف شده است در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دو جنبه شخصی و عمومی جرم را در نظر گرفته و دادستان به عنوان مدعی‌العموم در این جرایم ورود پیدا کرده تا با تشکیل شعب ویژه در دادسرا به پرونده‌های وارده رسیدگی کنند.
وی گفت: دو وظیفه نیز بر عهده دستگاه‌ها نهاده شده که از جمله مسئولیت در استان‌ها در قالب معاونت دولت به مردم با عهده‌داری مسئولیت از سوی معاون سیاسی و امنیتی و همچنین تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است که در این راستا در کنار تشکیل شورا باید گروه‌های همراه نیز فعال شوند.
انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد