تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1396 - 4:47
کد خبر : 16808

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

اخبار داخلی***********تهران -'یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با ‘نیکی هیلی’ نماینده آمریکا در سازمان ملل، بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام تاکید کرد. **تهران -تیم ملی فوتبال ایران در جریان دیداری تدارکاتی مقابل پاناما با حساب دو بر یک به پیروزی دست یافت.

اخبار داخلی
*********
**تهران -'یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با ‘نیکی هیلی’ نماینده آمریکا در سازمان ملل، بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام تاکید کرد.

**تهران -تیم ملی فوتبال ایران در جریان دیداری تدارکاتی مقابل پاناما با حساب دو بر یک به پیروزی دست یافت.

**ایرنا -اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سفرش به عراق پس از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، در مرقد مطهر امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف حضور یافت و از صحن جدید حضرت فاطمه (س) بازدید کرد.

**تهران -معاون اول رییس جمهوری، پس از حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و بازدید از برخی موکب ها و آگاهی از روند خدمت رسانی به زائران و نیز زیارت آستان مقدس حضرت علی(ع) وارد تهران شد.

**تهران -نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با قابل قبول خواندن عملکرد دولت گفت: انتقاد کنیم، اما محدودیت‌های مسوولان اجرایی را درک کنیم و بدانیم ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاح طلبان، ائتلاف خردگرایی است و شکستن آن خطرناک است.

**تهران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در صفحه توییتر خود نوشت: امروز حفاظت از محیط زیست و مقابله با آلودگی ها یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

**تهران -‘ثامر السبهان’ وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای خلیج فارس عصر پنجشنبه در واکنش به درخواست این کشور از اتباع خود برای خروج از لبنان گفت: عربستان اقدامات سخت گیرانه تری را علیه لبنان اتخاذ خواهد کرد.

**چذابه- سرپرست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: با شتاب گرفتن روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز چذابه، تمامی جایگاه های عرضه سوخت در مسیر چذابه -بستان- سوسنگرد- حمیدیه – عین ۲ – اهواز معروف به طریق الحسین(ع) به حال آماده باش درآمدند.

اخبار خارجی
**********
**تهران -صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه شدید با خطر مرگ مواجه هستند.

**تهران- تارنمای «میدل ایست آی» در گزارشی شمار شاهزادگان بازداشت شده در عربستان سعودی را بیش از پانصد نفر ذکر کرد و نوشت که برخی از آنها ضرب و شتم و شکنجه شده اند. همچنین شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا هم بازداشت شده است.

**پکن-در جریان دیدار هیات های تجاری چین و آمریکا در پکن، طرفین امروز جمعه توافق نامه هایی را امضا کردند که براساس آن چین از شرکت هواپیمایی بویینگ ۳۰۰ فروند هواپیما به ارزش ۳۷ میلیارد دلار خریداری می کند.

**پکن- 'شی جی پینگ' رییس جمهوری چین گفت: آمریکا و چین باید شریک هم باشند نه رقیب یکدیگر تا بتوانند برای کشور خود و جهان مفید باشند.

**لندن -بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی ویدئویی از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات خود با مقامات کنگره آمریکا برای حفظ برجام خبر داد.

**تهران- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در منزلش برای پنجمین بار در رابطه با پرونده فساد مالی وی مورد بازجویی قرار گرفت.

**تهران -وزارت خارجه امارات متحده عربی شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای از اتباع این کشور در لبنان خواسته است تا خاک این کشور را ترک کنند.

**نیویورک-سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید از پنجمین روز انسداد کامل گذرگاه های یمن به دست ائتلاف سعودی گفت: این کشور در معرض بزرگترین قحطی دهه های اخیر جهان قرار دارد.

**تهران -دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ده مقام دولتی ونزوئلا را طبق دستورالعمل اجرایی ۱۳۶۹۲ تحریم کرد.

**نیویورک-وزیر دفاع آمریکا، تقویت همکاری های دفاعی، نقش ناتو در مقابله با تهدیدات سایبری و کره شمالی را مهم ترین موضوعات نشست وزرای دفاع پیمان ناتو دانست و گفت: درباره احتمال دخالت روسیه در آمریکا و نقض حاکمیت این کشور هم مذاکره کردم.

**انکارا- قرار بازداشت ۲۷۲ تن به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش ازسوی دادستانی کل ترکیه صادر شد که در پی آن ۱۹۲ مظنون داعشی در شهرهای آنکارا و بورسا دستگیر شدند.

**تهران -امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شامگاه پنجشنبه پیش از ترک امارات متحده عربی از فروش دو ناو جنگی فرانسوی به امارات متحده عربی خبر داد.

**بغداد -حیدرالعبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: اکنون پس از پیروزی عراق بر تروریسم، نوبت جنگ با فساد اقتصادی است.

**بیروت- «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت گفت: درصورت ادامه ابهام در وضعیت «سعد الحریری» شاید این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کنیم.
شبک**۱۳۹۲**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد