تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 8:33
کد خبر : 115128

مطالبه شفافیت نوعی از امر به معروف و نهی از منکر است

مطالبه شفافیت نوعی از امر به معروف و نهی از منکر است

محسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل مهم و سرنوشت ساز در برپایی و اداره حکومت اسلامی است و به تعبیر حضرت علی (ع) اگر این دو فریضه الهی ترک شوند اشرار بر مردم حاکم می‌شوند. وی با اشاره به اینکه امر

محسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل مهم و سرنوشت ساز در برپایی و اداره حکومت اسلامی است و به تعبیر حضرت علی (ع) اگر این دو فریضه الهی ترک شوند اشرار بر مردم حاکم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای قوانین اسلامی است، افزود: انتخاب صحیح و آگاهانه افراد در همه انتخابات‌ها به دور از هر گونه تعصبات قومی و قبیله‌ای یک ضرورت جدی و اجتناب ناپذیر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات خودش یک معروف مهم است، ادامه داد: قطعاً حضور حداکثری و با بصیرت مردم در انتخابات موجب عزت نظام اسلامی به عنوان مهمترین معروف زمان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه شفافیت و پاسخگویی منتخبین انتخابات یک وظیفه شرعی و دینی است، گفت: شوراهای شهر وظیفه مهمی را در مدیریت شهری برعهده دارند از همین رو مطالبه شفافیت از آنها موجب توسعه شهرها می‌شود.

اکبری بیان کرد: اگر کاندیداها برنامه‌ها، عملکرد و منابع درآمدی خود را به صورت شفاف به مردم اعلام کنند قطعاً مردم نیز به عنوان ناظر اصلی با بررسی برنامه و ظرفیت‌های آنها بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش «ازما» از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست کرده تا در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت « azmaa.net» منتشر شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد